02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Her E-Ticaret Firması Bilmeli: Müşterilerin Satın Alma Motivasyonları Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
26.05.2022

Her E-Ticaret Firması Bilmeli: Müşterilerin Satın Alma Motivasyonları Nelerdir?

     

    

Her E-Ticaret Firması Bilmeli: Müşterilerin Satın Alma Motivasyonları Nelerdir?

    

Markanızın hedef kitlesinin satın alma motivasyonu anlamak ve buna yönelik kampanyalar oluşturmak, e-ticaretteki başarınızın artmasında önemli rol oynar. Bu motivasyonları anlamak, ürünlerinizin daha iyi konumlandırmanızı sağlar ve satın alma yolculuğunun her aşamasında tüketicilerle etkin bir şekilde etkileşime geçmenize yardımcı olur. Ayrıca hedef kitlenizin istek ve ihtiyaçlarına doğrudan hitap edebiliyorsanız daha fazla dönüşüm elde edersiniz. 

    

Biz de e-ticaretteki dönüşüm oranını artırmanıza yardımcı olmak için tüketicilerin satın alma motivasyonlarını ele aldık.

    
  1. İhtiyaç
    

İhtiyaç, tüketicilerin ürün veya hizmeti satın alırken karar verme süreçlerini en çok etkileyen sebeplerden biridir. Bir müşteri, ürününüze gerçekten ihtiyaç duyuyorsa onu satın alma eğiliminde olur. Siz de sorunu vurgulayarak ve ardından ürünlerinizin bu sorunu nasıl çözdüğünü anlatarak tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılama konusunda öne çıkabilir ve bu satın alma motivasyonundan yararlanabilirsiniz. Ürünlerinizin tüketicilere tanıtılması için de videolar, bloglar, reklamlar, ürün açıklamaları ve sosyal medya gönderilerinden yararlanabilirsiniz. 

    
  1. Rahatlık
    

Tüketiciler, temel ihtiyaçlarından daha fazlasını satın alma eğilimindedir. Kendilerini iyi hissettiren ancak temel olmayan ürünlere yatırım yaparlar. Bu tüketim; elektronik, giyim, aksesuar, parfümeri, gurme yiyecekler gibi kategorilerde olabilir. Yani ürünlerinizi lüks ve keyifli olarak konumlandırarak bu tüketici motivasyonundan yararlanabilirsiniz. Marka bilinci oluşturmak, ürün görselleri ve açıklayıcı metinlerde “lüks” ürün veya hizmetleri tanıtmak bu noktada işe yarayabilir.

    
  1. Popüler Kültür / Moda
    

Toplumun etkili bir kesimi bir ürünü veya hizmeti satın aldığında diğer kişilerin de aynı ürün veya hizmeti satın almak istemesi, tüketicilerin etkili satın alma alışkanlıklarından biridir. Burada geçici hevesler veya eğilimler de tüketicilerin satın alma kararlarında önemli rol oynar. Bu motivasyonun etkili olduğu sektörlerden bazıları fitness, güzellik, oyuncak gibi sektörler olabilir. 

    

Bu satın alma motivasyonundan yararlanmak ve büyük akımı kaçırmak istemeyen tüketicilere ulaşmak için influencer pazarlama ve yerel pazarlama kampanyaları kullanmak, dönüşümleri artırma konusunda etkili olur.

    
  1. Sağlık
    

Sağlık, güçlü satın alma motivasyonlarından biridir. Tüketiciler, refahlarını koruyabilecek ya da sağlıklarına iyi gelebilecek ürün veya hizmetlere yatırım yapmaktan çekinmez. Hatta 6 ülkede yaklaşık 7.500 tüketiciyle yapılan bir ankete göre tüketicilerin %42'si için sağlık, öncelik bakımından ilk sırada yer alıyor. Bu nedenle ürünleriniz herhangi bir şekilde insanların refahını artırıyorsa pazarlama stratejilerinizde buna vurgu yaptığınızdan emin olun.

    
  1. Dürtü
    

Tüketici davranışlarında dürtü, ürünleri satın almaları noktasında oldukça önemli bir yere sahip. Bu dürtülere hitap edildiğinde müşteriler, bir ürünü satın alırken çok hızlı karar verebilir. Bu nedenle e-ticaret satışlarınızı artırmak için potansiyel müşterilerinizi hızlı hareket etmeye teşvik edici stratejiler uygulayabilirsiniz. 

    

Mesela ürünü pazarlarken sloganlarınızda, reklam metinlerinizde, ürün açıklamalarınızda heyecan yaratabilir, aciliyet hissettirebilir ve “fear of missing out” (FOMO) stratejisini uygulamayabilirsiniz. “Sınırlı sayıda üretilen ürünler”, “stoklar tükenene kadar %X indirim” gibi ifadeler birer FOMO örneğidir. 

    

Dilerseniz sitemizdeki “FOMO Nedir, E-Ticarette Satışları Arttıracak FOMO Teknikleri Nelerdir?” başlıklı yazımızı okuyarak konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. 

    
  1. Kişisel Gelişim Arzusu
    

Tüketiciler, kişisel hırsları ve kişisel gelişim arzularının verdiği dürtülerle hedeflerine ulaşma konusunda onlara yardımcı olacak ürünleri satın alma eğilimi gösterir. Bu tüketiciler; daha güçlü, daha akıllı, daha zengin veya daha başarılı olmayı arzulayabilirler. 

    

Hedef kitlenizin gelişim arzusuyla motive olduğunu düşünüyorsanız onlara ürün veya hizmetiniz sayesinde nasıl hedeflerine ulaşacaklarını anlatın ve ürününüzün/hizmetinizin rolünü vurgulayın.
Bu madde ile önerilerimizi sonuna geliyoruz, ancak dilerseniz “E-Ticarette İnteraktif Pazarlama Nedir, Nasıl Kullanılır?” başlıklı yazımızla okumaya devam edebilirsiniz.