02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Inbound Pazarlama Nedir? E-ticarette Uygulamanın Yolları Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
19.12.2022

Inbound Pazarlama Nedir? E-ticarette Uygulamanın Yolları Nelerdir?

     

E-ticaret markanızın bilinirliğini artırmanın ve beraberinde satışlarınızdan daha fazla kar etmenin binbir türlü yolu var. Etkili ve doğru yapılan dijital pazarlama stratejileri, reklam kampanyaları veya doğru yatırımlar bunlardan sadece bazılarıdır. 

    

Dijital pazarlamada marka bilinirliğini artırmak oldukça önemlidir. Çünkü marka bilinirliği, hedef kitlenize kendinizi tanıtmanız ve onlarla bağlantı kurmanızın ilk adımıdır. Inbound pazarlama yöntemi ise tam olarak burada karşımıza çıkıyor. Gelin, Inbound pazarlamayı tanıyalım. 

    

Inbound Pazarlama Nedir?

    

Inbound marketing olarak da bilinen Inbound pazarlama, hedef kitlesiyle yakından bağ kurmayı ve sadık müşteri kitlesi oluşturmayı hedef alan yöntemleri kapsayan pazarlama stratejisidir. Yani müşterilerle samimi bağlar kurarak, onların sorularını cevaplayarak ve ürünleriniz hakkında bilgiler sunarak marka farkındalığını artırmayı amaçlar. 

    

Inbound Pazarlama, E-ticaret için Neden Önemli?

    

Hızla gelişen teknolojiyle birlikte tüketicilerin de tüketim alışkanlıkları değişiyor. Yapılan bir ankete göre katılımcıların %50’sinden fazlası alışveriş yapmadan önce o ürünü çevrimiçi olarak araştırıyor. Yani tüketiciler artık bir ürün veya hizmet satın alacakları zaman onu daha fazla araştırma eğilimi gösteriyor. Bunun en büyük nedenlerinden biri online alışverişler sayesinde tüketicilerin sınırsız ürün veya hizmetlere ulaşmaları ve beraberinde onlar için en uygun ürünü satın almayı istemeleridir.

    

Inbound pazarlama da tüketicilerin bu ürün araştırmalarına cevap vermek için yapılan çalışmalar olduğundan e-ticarette yeri önemlidir. Böylece müşterilerinize sesinizi duyurabilir ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde değiştirebilirsiniz. Peki, müşterilere aradıkları bilgileri aktarmanın yolları nelerdir?

    

Inbound Pazarlama Örnekleri 

    

Inbound pazarlamanın temellerinden biri içerik pazarlamasıdır. Yani inforgafik ve blog içerikleri, veya videolarınız. Ayrıca sosyal medya hesaplarındaki paylaşımlarınız, web seminerleri, bültenler ve müşterilerinize yolladığınız e-postalarınız da inbound pazarlamaya örnektir. Yani dijital ortamlarda, markanızın bilinirliğini artırmaya yarayan her türlü içerik bu başlıkta ele alınabilir.

    

E-ticarette Inbound Pazarlama Nasıl Yapılır?

    

Inbound pazarlama yapmak için kullanabileceğiniz çeşitli pazarlama kanalları mevcut. Bunlardan bazılarını şöyle sıralayalım:

    
  • Sosyal Medya Pazarlaması 
    

Instagram, Facebook, Pinterest, LinkedIn ve birçok sosyal medya platformunda e-ticaret markanızın ürün veya hizmetlerini tanıtacak ve müşterilerinizin ihtiyaç duyduğu bilgileri verecek paylaşımlar yapabilirsiniz. Böylece hedef kitlenize markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Ayrıca sosyal medyanızı aktif olarak kullanmanız ve müşterilerinizinden size gelen mesajları en kısa sürede ilgiyle yanıtlamanız önemli. Böylece onlarla interaktif bir iletişim içine girebilir ve iletişiminizi güçlendirebilirsiniz.

    
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
    

Search engine optimization olarak da bildiğimiz SEO’yu sağlamak dijital ortamda var olabilmeniz için olmazsa olmazdır. Çünkü hedef kitleniz online olarak ürün ve hizmetlerinizi aradığında e-ticaret web sitenizin SERP’te en başlarda görünmesi önemlidir. Çünkü kullanıcıların çok büyük bir kısmı en SERP’te karşılarına çıkan ilk içeriklere tıklama eğilimi gösterir. 

    

Ayrıca daha fazla ayrıntı için SEO’nun önemini anlattığımız ilgili yazıya göz atabilirsiniz. 

    
  • İçerik Pazarlaması
    

Web sitenizin bloglar içerikleri, infografikler, veya videolar içerik pazarlamasının ürünleridir. Kaliteli içerikler oluşturmak ve başarılı bir içerik pazarlaması uygulamak için SEO uyumlu içerikler yazmanız, içeriklerinizin başlık ve URL adreslerinin alakalı olması ve en önemlisi onların hedef kitleniz için faydalı olması gerekiyor. Başarılı bir içerik pazarlamasıyla inbound pazarlamada da başarılı bir atmış olursunuz.

    

İçerik pazarlaması yapma konusunda ayrıntılı bilgi edinmek için isterseniz “E-ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlama Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz. 

    
  • E-mail Pazarlaması
    

E-posta pazarlama yöntemini kullanarak müşterilerinize doğrudan ulaşabilir ve onlara kişiselleştirilmiş e-mailler yollayabilirsiniz. Böylece kendilerini özel hissedecek ve markanızla bağ kuracaklar. Bu da marka bilinirliğinizi artıracak. Üstelik, e-posta pazarlama sepet terk olaylarının yaşanması durumunda söz konusu satışı gerçekleştirmenizi sağlayabilir. Çünkü tüketiciler bazen alışveriş sepetlerine ekledikleri ürünleri unuturlar. Böylece basit bir hatırlatma e-maili yollamak, hafızalarını tazeleyebilir ve satışı tamamlamanızı sağlayabilir. Dilerseniz “Düşük Bütçeli Pazarlama Yöntemi: E-Mail Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımıza göz atabilir ve konu hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirsiniz.

    

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Niş Pazarlama Nedir? E-Ticaret Sitenize Faydaları Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.