02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Mobil Alışveriş Trendi: Chatbot’un E-ticaretteki Yeri

  •     
  •     
Blog
18.08.2021

Mobil Alışveriş Trendi: Chatbot’un E-ticaretteki Yeri

     

    

Yaşadığımız dijital çağda akıllı telefonlar, tabletler ve mobil cihazlar hayatımızın olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Özellikle mobil cihaz kullanımındaki artış, kullanıcıların online alışveriş eğilimlerini ve alışkanlıklarını değiştiriyor. Artık internetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da online alışveriş platformları ağırlıklı olarak mobil uygulamalar üzerinden ziyaret ediliyor. 

    

Chatbot kullanımı da gelişen mobil alışveriş trendlerinden birisi olarak dikkat çekiyor. Günümüzün öne çıkan teknolojilerinden biri olan chatbot’lar, web sitesini ziyaret eden kullanıcılara rehberlik ediyor.

    

Bu nedenle bu yazımızda chatbot teknolojisinden bahsedeceğiz ve chatbot’ların e-ticaretteki önemini inceleyeceğiz. Öncelikle chatbot kavramını biraz daha açalım. 

    

Chatbot Nedir: Yapay Zeka Temelli Yazılımlar

    

Chatbot, en yalın şekilde sohbet robotu anlamına geliyor. Programlanma amacına göre sohbet edebilen bu robotlar, yapay zeka temelli yazılımlar olarak kullanılıyor. E-ticaret sitelerinde, mobil uygulamalarda ve mesajlaşma yazılımlarında karşımıza çıkan chatbot'lar, insan ve teknoloji ilişkisini de yeni bir boyuta taşıyor.

    

Deep Learning (Derin Öğrenme), İfade Tabanlı, Menü-Kelime Tabanlı ve Diyalog Tabanlı  gibi farklı çeşitleri olan chatbot’lar, “modern müşteri hizmetleri” olarak tanımlanıyor. Peki, bu chatbot’ların e-ticaret sitelerine faydaları neler? Maddeler halinde inceleyelim. 

    

7/24 Müşteri Desteği

    

Chatbot'lar kullanıcılara sorunsuz bir müşteri hizmeti sunma açısından oldukça yararlı. Chatbot'lar sayesinde kullanıcılara satış öncesi ve satış sonrası destek sunabilirsiniz. Ayrıca bir müşteri temsilcisi gibi çalışan sohbet robotunun mesaisi de bitmez. Yani chatbot'lar ile 7/24 müşterilerinize destek sağlayabilirsiniz. 

    

Ölçülebilen Veriler Sunar

    

E-ticaret sitenize optimize edeceğiniz bir chatbot ile kullanıcıları daha yakından tanıyabilir, ihtiyaçlarını daha iyi analiz edebilirsiniz. Kullanıcıların istek, öneri ya da şikayetlerini dinleyen chatbot'lar üzerinden veri sağlayabilirsiniz. Verileri ölçmeniz de sitenizde ve hizmetlerinizde iyileştirmeler yapabilmenizi sağlar. Ayrıca yapacağınız kampanyaları da buradan elde edeceğiniz veriler doğrultusunda düzenleyebilirsiniz.

    

Satışlarınızı Arttırmaya Yardımcı Olur 

    

Dijital dünyanın olmazsa olmazlarından bir tanesi de hız! Bu nedenle sitenizdeki alışveriş sürecini ne kadar hızlandırırsanız kullanıcıları o kadar mutlu edebilirsiniz. Sunacağınız chatbot hizmeti ile kullanıcıların ihtiyaç duyduğu ürüne daha kolay ulaşabilmesini sağlayabilirsiniz.

    

Dolayısıyla kullanıcılara ürün öneren, kullanıcıların incelediği ürün hakkında bilgiler veren ve kullanıcıların sorularını cevaplayan bir chatbot ile satışlarınızı artırabilirsiniz. 

    

Müşteri Deneyimini İyileştirir

    

Chatbot'lar, müşteri deneyimini ve ilişkilerini iyileştirmek için de oldukça faydalıdır. Chatbot'lar kullanıcılarla iletişim kurar, bilgi toplar, destek sunar, geri bildirim alır ve bu sayede siz de müşteri deneyimini daha verimli hale getirebilirsiniz. Ayrıca chatbot'lar gelişebilen yazılımlar oldukları için topladıkları veriler ile müşterilerin taleplerine daha iyi cevap verebilirler. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Web Sitelerine Trafik Çekmenin Püf Noktaları yazımıza geçebilirsiniz.