02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Niş Pazarlama Nedir? E-Ticaret Sitenize Faydaları Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
16.11.2022

Niş Pazarlama Nedir? E-Ticaret Sitenize Faydaları Nelerdir?

     

    

Pazarlama çalışmalarının en büyük odak noktası, hedef kitlesidir. Bu nedenle e-ticaret firmaları, markanın hedef kitlesini merkeze alarak pazarlama stratejilerini oluşturur. Potansiyel müşterilerin kim olduklarını belirleyen etken ise markanın ürün veya hizmetleridir. 

    

Ürün veya hizmetlerin spesifikleştirilmesi veya genelleştirilmesi de hedef kitlesini daraltır veya azaltır. Niş pazarlama da aslında burada karşımıza çıkıyor. Bu yönlemle satıştan marka sadakatine kadar birçok fayda sağlamanız mümkün. Gelin, birlikte niş pazarlamayı tanıyalım. 

    

Niş Pazarlama Nedir

    

İngilizcesi “niche marketing” olan niş pazarlama, çok dar bir tüketici grubunun gereksinimlerine ve isteklerine göre ürün veya hizmet satılması anlamına gelen bir pazarlama yöntemidir. Niş pazarlamayı daha iyi anlayabilmek için bunu örneklendirmekte fayda var.

    

Niş Pazarlama Örnekleri Nelerdir?

    

Niş hedef kitlelerinden en popüler olanlarını ve bu niş markette neler satabileceğini şu şekilde açıklayarak sıralayalım:

    
  • Online oyun oynayanlar: Mobilden oyun oynayanlar için telefon aksesuarları, ergonomik oyun sandalyesi, konforlu yastık, bilgisayar mouse’u ve üzerinde oyunun adı olan baskılı tişörtler online oyun oynamaya ilgi duyanların satın aldığı ürünlerden bazılarıdır. 
  • Evcil hayvanı olanlar: Üzerinde GPS bulunan tasmalar, organik kedi ve köpek maması, evcil hayvan aksesuarları ve gizli kamera; evcil hayvanı olan müşterilerinize satabileceğiniz ürünlere örnek olabilir.  
  • Uzaktan çalışanlar: Laptop aksesuarı, çalışma masalarına konulabilecek oyuncaklar veya home office çalışma dekorasyonları evden çalışanların satın alabileceği ürünler arasındadır. 
  • Gezginler: Yastık, sırtlık gibi uçuş ve yolculuklar için konfor sağlayacak çeşitli aksesuar veya ürünler, tripot ve aksiyon kamerası gibi video ve fotoğraf çekimlerini kolaylaştıracak aksesuarlar ve teknolojik ürünler; gezginlerin ilgisini çekebilecek ürünlerdendir. 
  • Belirli bir bölgede yaşayan yerel halk: Spesifik olarak bir şehirde yaşayan insanlara özel üretim yapabilirsiniz. Mesela söz konusu şehirle ilgili birçok özelliği şapka, çorap ve tişört gibi giyim ürünlerine baskı yapabilirsiniz. Şehrin sembolü, sloganı, plakası, en meşhur yiyeceği ve müzik grubu bunlara örnek olarak verilebilir. 
    

Bu noktada, “Niş pazarlamanın markamıza ne gibi faydaları olabilir?” diye sorabilirsiniz. 

    

Niş Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

    

Niş pazarlama, küçük işletmeler için oldukça efektif olarak kullanılır. Bunun en büyük nedeni, hedeflediği pazara daha kolay şekilde hitap edip ulaşılabilmesidir. Tabii ki, niş pazarlamanın tek yararı bu değil. Bu pazarlamanın diğer faydalarını da şu şekilde sıralayabiliriz:

    
  • Daha Düşük Rekabet
    

Niş pazarlama yapan şirketler, spesifik ve kısıtlı olarak dar bir hedef kitleye yani niş kitleye hitap ederler. Kitlenin bu kadar dar olması da piyasadaki rekabetin de az olması anlamına gelir. Rekabetin az olması ise e-ticaretteki başarınızı artırmanıza yardımcı olur.

    
  • Yüksek Marka Sadakati
    

Niş pazarlama, markalarının sadakatini yükseltmede en etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Çünkü niş pazarlamayla ürün/hizmetlerinize çok derinden ilgi duyan dar bir kitleye hitap edersiniz. Müşteri kitlenizin spesifik ihtiyaçlarına cevap vermeniz de onların size olan bağlılığını artırır.

    
  • Daha Düşük Maliyetli Pazarlama Çalışmaları
    

Niş pazarlama, pazarlama ve reklamcılığı kolaylaştırır. Çünkü ürün ve ya hizmetlerinize yani niş marketinize zaten derinden ilgi duyan müşterilere sahip olmuş olursunuz. Üstelik müşteri kitlenize ulaştıktan sonra onları markanıza tutundurmak için ekstra büyük bir çaba harcamanıza gerek kalmaz. Çünkü zaten markanıza olan sadakatleri yüksektir. Böylece pazarlama ve reklamdan önemli ölçüde tasarruf edebilirsiniz. 

    
  • Bir Üründen Fazla Miktarda Fayda
    

Müşterileriniz ürünlerinizi genellikle farklı bir yerden almadıkları için kargo gibi ekstra olarak yapacakları masraflardan kaçınmazlar. Üstelik bunun bir diğer nedeni de onların her koşulda satın alacağı ve kendilerini temsil ettiklerini düşündükleri ürünleri satmanızdan da kaynaklanır.

    

Niş pazarlama yapmadan önce, hedef kitleniz hakkında derin araştırmalar yapmanız önemli. Çünkü hitap ettiğiniz kitle konusunda doğru tespitler yapamazsanız, zaten halihazırda dar olan kitlenize satış yapmak için yeterli verimi alamamış olursunuz. Bu nedenle müşteri kitlenizi; yaş, cinsiyet, gelir seviyesi, eğitim seviyesi, ilgi alanları, değerleri, ilgileri, eğilimleri ve coğrafi konumu çerçevesinde analiz etmenizi öneririz.

    

Bu maddeyle yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek için dilerseniz “E-Ticaret Satışlarınızı Artırın: LinkedIn Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalı?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.