Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Pazarlama çalışmalarının en büyük odak noktası, hedef kitlesidir. Bu nedenle e-ticaret firmaları, markanın hedef kitlesini merkeze alarak pazarlama stratejilerini oluşturur. Potansiyel müşterilerin kim olduklarını belirleyen etken ise markanın ürün veya hizmetleridir.
Ürün veya hizmetlerin spesifikleştirilmesi veya genelleştirilmesi de hedef kitlesini daraltır veya azaltır. Niş pazarlama da aslında burada karşımıza çıkıyor. Bu yönlemle satıştan marka sadakatine kadar birçok fayda sağlamanız mümkün. Gelin, birlikte niş pazarlamayı tanıyalım.
Niş Pazarlama Nedir
İngilizcesi “niche marketing” olan niş pazarlama, çok dar bir tüketici grubunun gereksinimlerine ve isteklerine göre ürün veya hizmet satılması anlamına gelen bir pazarlama yöntemidir. Niş pazarlamayı daha iyi anlayabilmek için bunu örneklendirmekte fayda var.
Niş Pazarlama Örnekleri Nelerdir?
Niş hedef kitlelerinden en popüler olanlarını ve bu niş markette neler satabileceğini şu şekilde açıklayarak sıralayalım:
Bu noktada, “Niş pazarlamanın markamıza ne gibi faydaları olabilir?” diye sorabilirsiniz.
Niş Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?
Niş pazarlama, küçük işletmeler için oldukça efektif olarak kullanılır. Bunun en büyük nedeni, hedeflediği pazara daha kolay şekilde hitap edip ulaşılabilmesidir. Tabii ki, niş pazarlamanın tek yararı bu değil. Bu pazarlamanın diğer faydalarını da şu şekilde sıralayabiliriz:
Niş pazarlama yapan şirketler, spesifik ve kısıtlı olarak dar bir hedef kitleye yani niş kitleye hitap ederler. Kitlenin bu kadar dar olması da piyasadaki rekabetin de az olması anlamına gelir. Rekabetin az olması ise e-ticaretteki başarınızı artırmanıza yardımcı olur.
Niş pazarlama, markalarının sadakatini yükseltmede en etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Çünkü niş pazarlamayla ürün/hizmetlerinize çok derinden ilgi duyan dar bir kitleye hitap edersiniz. Müşteri kitlenizin spesifik ihtiyaçlarına cevap vermeniz de onların size olan bağlılığını artırır.
Niş pazarlama, pazarlama ve reklamcılığı kolaylaştırır. Çünkü ürün ve ya hizmetlerinize yani niş marketinize zaten derinden ilgi duyan müşterilere sahip olmuş olursunuz. Üstelik müşteri kitlenize ulaştıktan sonra onları markanıza tutundurmak için ekstra büyük bir çaba harcamanıza gerek kalmaz. Çünkü zaten markanıza olan sadakatleri yüksektir. Böylece pazarlama ve reklamdan önemli ölçüde tasarruf edebilirsiniz.
Müşterileriniz ürünlerinizi genellikle farklı bir yerden almadıkları için kargo gibi ekstra olarak yapacakları masraflardan kaçınmazlar. Üstelik bunun bir diğer nedeni de onların her koşulda satın alacağı ve kendilerini temsil ettiklerini düşündükleri ürünleri satmanızdan da kaynaklanır.
Niş pazarlama yapmadan önce, hedef kitleniz hakkında derin araştırmalar yapmanız önemli. Çünkü hitap ettiğiniz kitle konusunda doğru tespitler yapamazsanız, zaten halihazırda dar olan kitlenize satış yapmak için yeterli verimi alamamış olursunuz. Bu nedenle müşteri kitlenizi; yaş, cinsiyet, gelir seviyesi, eğitim seviyesi, ilgi alanları, değerleri, ilgileri, eğilimleri ve coğrafi konumu çerçevesinde analiz etmenizi öneririz.
Bu maddeyle yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek için dilerseniz “E-Ticaret Satışlarınızı Artırın: LinkedIn Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalı?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.