02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Ücretsiz Dijital Pazarlama Eğitimi İçin: Google Dijital Atölye Nedir?

  •     
  •     
Blog
13.07.2023

Ücretsiz Dijital Pazarlama Eğitimi İçin: Google Dijital Atölye Nedir?

     

E-ticarette markanızın bilinirliğini ve satışlarınızı artırmanın yolu, dijital pazarlamadan geçiyor. Dijital pazarlama alanında bilginiz yoksa merak etmeyin. Google tarafından oluşturulan Dijital Atölye’den eğitim alarak hem dijital pazarlamada hem de farklı alanlarda yetkinlik kazanmanız mümkün. O halde gelin; Google Dijital Atölye nedir, eğitim içerikleri nelerdir, eğitim almak için neler yapılmalı, birlikte inceleyelim. 

    

Google Dijital Atölye Nedir?

    

Google Dijital Atölye, 2015 yılından bu yana dijital alanda ve Google araçları hakkında yetkinlik kazanmak isteyenler için bir çözüm yolu sunuyor. Dijital Atölye’de Google ve Google’ın iş ortağı olan üniversiteler ile kuruluşlar tarafından oluşturulan farklı kategorilerde online kurslar bulunuyor. Google’ın oluşturduğu bu eğitim alanının en avantajlı yanı ise tüm kurslara herhangi bir ücret ödemeden katılabilmek. 

    

Ücretsiz olmasına ek olarak Dijital Atölye’de sunulan kurslardan bazıları sertifikalı olduğu için eğitimler sadece dijital dünya hakkında yetkinlik kazandırmak ile sınırlı kalmıyor. Aynı zamanda bu yetkinliğin sertifika ile kanıtlanmasını sağlayarak dijital pazarlama alanında kariyer yapmak isteyenlere de yardımcı oluyor.

    

Dijital Atölye Kurslarının İçerikleri Neler?

    

Google’ın eğitim programı olan Dijital Atölye’de temel alan dijital pazarlama olsa da farklı kategorilerde eğitimler de mevcut. Dijital Atölye ile alabileceğiniz kursların kategorileri şu şekilde:

    
  • Dijital pazarlama
  • Kariyer geliştirme 
  • Turizm
  • Veri analizi
  • Dijital güvenlik
    

Dijital pazarlama kategorisinin içerisinde Dijital Pazarlamanın Temelleri, Bir İşletmeyi Online Reklamla Tanıtın, Bir İşletmeyi Yurtdışına Açın gibi e-ticaret işletmelerine fayda sağlayacak kurslar bulunuyor. Bu kurslar ile dijital pazarlama yeteneğinizi geliştirebilir ve Google araçlarının kullanımı hakkında daha detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz. 

    

Dijital pazarlama dışında Dijital Atölye’de mesleki gelişim, veri okuma ve analiz etme, dijital alanda güvenlik gibi konularda eğitimler olduğu için farklı alanlarda da kendinizi geliştirmeniz mümkün. Örneğin kariyer geliştirme kategorisinde bulunan “İşletme İletişimi, Topluluk Önünde Konuşma” gibi kurslar ile iletişim ve işletme alanlarındaki becerilerinizi geliştebilirsiniz. 

    

Google Dijital Atölye Eğitimlerine Nasıl Başlanır?

    

Dijital Atölye’de bulunan tüm Google kurslarına katılabilmek için öncelikle Dijital Atölye web sitesine giriş yaparak kayıt oluşturmalısınız. Kayıt için ana sayfada bulunan “Başlayın” butonuna tıklamanız yeterli. Karşınıza giriş bilgilerinizi gireceğiniz bir sayfa çıkacak. Bu sayfa üzerinden mail adresinizle kayıt oluşturabilir ya da mevcut Google hesabınızla oturum açabilirsiniz.

    

Kayıt için sadece ad, soyad ve size özel içerik için tercihlerini girmeniz gerektiğinden hızlıca kaydınızı tamamlayabilir, kursların olduğu sayfaya erişim sağlayabilirsiniz. Bu sayfadan kurs içeriklerini inceleyebilir ve dilediğiniz kurstan eğitiminize başlayabilirsiniz.

    

Kurslara başladıkça “Öğrenim Planım” sekmesinde devam ettiğiniz ve bitirdiğiniz kursları görmeniz mümkün. Eğer sertifikalı bir kurs aldıysanız kursu bitirdiğinizde “Daha Fazla” alanından “Sertifikalar” sekmesine tıklayarak sertifikalarınıza ulaşabilirsiniz. 

    

Google Dijital Atölye’de her kursun kaç modülden oluştuğu ve toplam kurs saati belirtiliyor. Modüllerden oluşan kurslara başlayınca da sizi adım adım ilerleme bekliyor. İlk adım, açılan modüldeki dersleri tamamlayıp modülün sonundaki testi geçmek. Testi geçtiğinizde sıradaki modülün kilidi açılıyor. Bu ilerleyişin avantajlı yanı ise bir zaman kısıtlamasının olmaması. Böylelikle eğitim programınızı kendi uygun zamanlarınıza ve hızınıza göre ayarlayarak dilediğiniz zaman modülleri tamamlayabilir ve kursu bitirebilirsiniz.

    

Avantaj ve Dezavantajları ile Google Dijital Atölye

    

Dijital Atölye’de yer alan kursların dijital pazarlama eğitiminden beklentinizi karşılayıp karşılamayacağını anlamak için avantaj ve dezavantajlarına bakmak gerekli.

    

Avantajları

    
  • Kayıt oluşturmak ve kurslara katılmak için herhangi bir ücret ödenmesine gerek yok. 
  • Katılımcıların hem dijital pazarlama hem de farklı alanlarda bilgi sahip olmasına yardımcı olan kurs içerikleri mevcut.
  • Her modülün sonunda gelişimin ölçülebileceği testler bulunuyor. 
  • Dijital alanda yetkinlik için Google tarafından onaylı sertifika alınabiliyor. 
  • Google Ads, Google Analytics gibi Google araçlarını öğrenmek için detaylı bir rehber niteliğinde. 
  • Teorik bilgilerin pekişmesi için video derslerde hayat senaryolarına ve girişimcilerle röportajlara yer veriliyor.
    

Dezavantajları

    
  • Google tarafından oluşturulan bir eğitim programı olduğu için kurslarda sadece Google araçlarına yer veriliyor. Bu nedenle sosyal medya veya farklı arama motorlarında dijital pazarlama aksiyonları hakkında bilgi almak mümkün değil.
  • Bu eğitim programı sadece online olarak katılım sağlanan dersler ve sınavlardan oluşuyor. Eğitim süresince bir eğitmen desteği bulunmuyor.
  • Modüllerde verilen bilgiler her ne kadar yaşam hikayeleri ile destekleniyor olsa da kurs içerikleri teorik bilgi temelli. Uygulamalı bir eğitim olmadığı için eğitim esnasında uygulama yapma şansı bulunmuyor.
    

Dijital Atölye’nin dezavantajları olsa da dijital pazarlama alanında temel bilgiye sahip olmak için oldukça etkili bir çözüm. Ancak dijital pazarlama için eğitim seçerken dijital pazarlama alanındaki seviyenize, beklentilerinize ve işletmenin için oluşturmak istediğiniz dijital pazarlama stratejisine dikkat etmeniz gerekli. Stratejiniz, dijital alanda nasıl ilerlemeniz gerektiği ile ilgili yol gösterici olduğu gibi dijital pazarlama eğitimi için de belirleyici bir etken. “Peki, dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?” diye düşünüyorsanız “Dijital Pazarlama Stratejisi Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler” blog yazımızı okuyabilirsiniz.