02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Ürün Yelpazesini Genişletmenin Önemi Nedir? E-Ticaret Satışlarınızı Nasıl Artırır?

  •     
  •     
Blog
13.02.2023

Ürün Yelpazesini Genişletmenin Önemi Nedir? E-Ticaret Satışlarınızı Nasıl Artırır?

     

E-ticarette ürün çeşitliliğine sahip olmak, satışlarınızı artırmak ve müşteri kitelenizi geliştirmek için oldukça önemlidir. Çünkü geniş ürün yelpazesi, daha fazla tüketiciye hitap etmekle kalmaz, tüketicinin ihtiyaç duyduğu çok sayıda ürünü tek bir adreste bulmasına imkan sağlar. Peki, genişletilmiş ürün yelpazesi tam olarak neyi ifade eder?

    

Genişletilmiş Ürün Yelpazesi Ne Demek?

    

Genişletilmiş ürün gamı ya da genişletilmiş ürün yelpazesi, bir şirketin mevcut ürün çeşitliliğini artırmak için daha fazla ürün veya hizmet sunması anlamına gelir. Yani elektronik eşya satan bir e-ticaret mağazası, sadece bilgisayar ve telefon satıyorsa ürün yelpazesini genişletmek için televizyon, küçük ev aletleri ve ses sistemleri gibi farklı ürünler de satmaya başlayabilir. 

    

E-ticarette ürün yelpazesi genişletmenin önemini şöyle sıralayalım: 

    
  • Satışlarınız artar: Hedef kitlenize daha çok ürün sunmanız, fazla satış yapma fırsatına sahip olmanız anlamına gelir. Çok çeşitli ilgi alanlarına ve ihtiyaçlara hitap ederek daha geniş bir müşteri kitlesini kendinize çekebilir ve onların ürünlerinizi satın almasını sağlayarak satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • Müşteri deneyimini artırır: Potansiyel müşterilerinizin tek bir çatı altında birçok ürüne ulaşması, müşteri deneyimini artırır. Çünkü tüketici, istediği ürünleri kolayca elde etmiş olur.
  • Müşteri kitleniz büyür: Müşterilerin fazla ürün seçeneği bulunan tek bir adresten istediği ürünü tercih etmesi, şirketin müşteri kitlesini büyütür. Çünkü tüketiciler, ihtiyaç duydukları her şeyi tek bir yerden satın aldıklarında mağazanıza geri dönme olasılıkları daha yüksektir.
  • Daha fazla rekabet gücüne sahip olursunuz: E-ticaret dünyasında rekabet büyüktür. Rekabette ne kadar öne çıkarsanız o kadar başarı elde edersiniz. Mesela iki e-ticaret sitesi düşünelim. Birinde hem aksesuar hem kadın giyim ürünleri satılıyor. Diğerinde ise sadece aksesuarlar satılıyor. Tüketici, ürün seçeneği fazla olan mağazadan alışveriş yapma eğilimi gösterir. Bu da rekabette öne çıkmasına yardımcı olur.
    

Ürün Gamı Nasıl Genişletilir?

    

Ürün gamı artarsa e-ticaret sitenizin ziyaretçi sayısı da artar. Peki, e-ticaret markanızın ürün gamını nasıl genişletebilirsiniz? Bu sorunun cevabını maddeler halinde yanıtlayalım:

    
  • Müşteri Taleplerini ve Trendleri Takip Edin
    

Müşterilerin neye ihtiyacı olduğunu ve hangi ürünleri tercih ettiklerini anlayıp bu doğrultuda ürün yelpazesini genişletmeniz önemli. Böylece hangi ürünlerin ne kadar rağbet göreceğini önceden tahmin edebilir ve siteniz üzerinden satışlarınızı başarılı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için anketler hazırlayabilir ve müşterilerinizden ürünlerinizin için geri bildirim yollamalarını isteyebilirsiniz. Ayrıca pazar trendlerini takip etmeyi ve popüler ürünleri satışa sunmayı düşünebilirsiniz.

    
  • Ortaklıklar ve Satış İlişkileri Kurun
    

Başka şirketlerle ortaklıklar yapmak, ürün gamını büyütmenize ve müşterilere daha fazla seçenek sunmanıza yardımcı olur. Mesela giyim mağazasıysanız bir aksesuar markası ile ortaklık kurabilir ve aksesuar ürünlerini satışa sunabilirsiniz.

    
  • Farklı Fiyat Aralıklarında Ürünler Sunun
    

Ürünleri farklı fiyat aralıklarında sunmak, daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmenizi ve onların ihtiyaçlarını karşılamanızı sağlar. Mesela sadece yüksek fiyatlı ürünler sunduğunuzda daha uygun fiyatlı seçenekler arayan potansiyel müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Diğer yandan sadece düşük fiyatlı ürünler sunduğunuzda ise daha yüksek, daha kaliteli veya daha fazla özellikli ürünler için yüksek fiyat ödeyebilecek müşterileri kaybedebilirsiniz. Bu nedenle farklı fiyat aralıklarında ürünler sunarak daha geniş bir kitleye hitap edebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. 

    
  • Düzenli Olarak Yeni Ürünler Ekleyin
    

Ürünlerinize düzenli olarak yeni ürünler eklemek, müşterilerinizin ilgisini canlı tutmanıza ve potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmenize olanak tanır. 

    
  • Daha Önce Sunulan Ürünleri Geliştirin  
    

Ürün yelpazesine ürün eklemenin yanı sıra var olan ürünlerinizi de güncelleyebilirsiniz. Bu da müşterilerinizin ilgisini üzerinize çekmenize yardımcı olur. Ürününüzün paketinde sezon veya özel günlere bağlı olarak yapacağınız değişiklikler dahi bu güncellemeye örnek olarak verilebilir. 

    

Bu madde ile yazımızın burada sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Inbound Pazarlama Nedir? E-ticarette Uygulamanın Yolları Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.