Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
E-ticarette ürün çeşitliliğine sahip olmak, satışlarınızı artırmak ve müşteri kitelenizi geliştirmek için oldukça önemlidir. Çünkü geniş ürün yelpazesi, daha fazla tüketiciye hitap etmekle kalmaz, tüketicinin ihtiyaç duyduğu çok sayıda ürünü tek bir adreste bulmasına imkan sağlar. Peki, genişletilmiş ürün yelpazesi tam olarak neyi ifade eder?
Genişletilmiş Ürün Yelpazesi Ne Demek?
Genişletilmiş ürün gamı ya da genişletilmiş ürün yelpazesi, bir şirketin mevcut ürün çeşitliliğini artırmak için daha fazla ürün veya hizmet sunması anlamına gelir. Yani elektronik eşya satan bir e-ticaret mağazası, sadece bilgisayar ve telefon satıyorsa ürün yelpazesini genişletmek için televizyon, küçük ev aletleri ve ses sistemleri gibi farklı ürünler de satmaya başlayabilir.
E-ticarette ürün yelpazesi genişletmenin önemini şöyle sıralayalım:
Ürün Gamı Nasıl Genişletilir?
Ürün gamı artarsa e-ticaret sitenizin ziyaretçi sayısı da artar. Peki, e-ticaret markanızın ürün gamını nasıl genişletebilirsiniz? Bu sorunun cevabını maddeler halinde yanıtlayalım:
Müşterilerin neye ihtiyacı olduğunu ve hangi ürünleri tercih ettiklerini anlayıp bu doğrultuda ürün yelpazesini genişletmeniz önemli. Böylece hangi ürünlerin ne kadar rağbet göreceğini önceden tahmin edebilir ve siteniz üzerinden satışlarınızı başarılı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için anketler hazırlayabilir ve müşterilerinizden ürünlerinizin için geri bildirim yollamalarını isteyebilirsiniz. Ayrıca pazar trendlerini takip etmeyi ve popüler ürünleri satışa sunmayı düşünebilirsiniz.
Başka şirketlerle ortaklıklar yapmak, ürün gamını büyütmenize ve müşterilere daha fazla seçenek sunmanıza yardımcı olur. Mesela giyim mağazasıysanız bir aksesuar markası ile ortaklık kurabilir ve aksesuar ürünlerini satışa sunabilirsiniz.
Ürünleri farklı fiyat aralıklarında sunmak, daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmenizi ve onların ihtiyaçlarını karşılamanızı sağlar. Mesela sadece yüksek fiyatlı ürünler sunduğunuzda daha uygun fiyatlı seçenekler arayan potansiyel müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Diğer yandan sadece düşük fiyatlı ürünler sunduğunuzda ise daha yüksek, daha kaliteli veya daha fazla özellikli ürünler için yüksek fiyat ödeyebilecek müşterileri kaybedebilirsiniz. Bu nedenle farklı fiyat aralıklarında ürünler sunarak daha geniş bir kitleye hitap edebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Ürünlerinize düzenli olarak yeni ürünler eklemek, müşterilerinizin ilgisini canlı tutmanıza ve potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmenize olanak tanır.
Ürün yelpazesine ürün eklemenin yanı sıra var olan ürünlerinizi de güncelleyebilirsiniz. Bu da müşterilerinizin ilgisini üzerinize çekmenize yardımcı olur. Ürününüzün paketinde sezon veya özel günlere bağlı olarak yapacağınız değişiklikler dahi bu güncellemeye örnek olarak verilebilir.
Bu madde ile yazımızın burada sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Inbound Pazarlama Nedir? E-ticarette Uygulamanın Yolları Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.