Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Sitenizin trafiğinin en çok nereden geldiğini veya yatırımlarınızdan ne kadar kazanç elde ettiğinizi öğrenmek, e-ticaretteki başarınız için olmazsa olmazdır. Üstelik sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileriniz hakkında bilgi edinmek de son derece önemlidir.
Bunu yapmak için ise ihtiyacınız olan şey web, siteniz için oluşturduğunuz URL’lerin ya da daha geniş kapsamda linklerin UTM içermesidir. Gelin, birlikte “UTM ne demek ve faydası nedir?” sorusunu cevaplayalım.
UTM Nedir?
Açılımı Urchin Tracking Module, Türkçesi Urchin İzleme Modülü olan UTM, linklere eklenebilen küçük kod parçalarıdır. UTM parametreleri veya UTM kodları olarak da bilinir. Bu kodlama, Google Analytics üzerinden verilerinin ölçümlenmesini sağlar. UTM kodunun avantajlarını daha ayrıntılı olarak açıklayalım.
UTM Ne İşe Yarar?
Temelde sayfalarınızın trafik kaynaklarını öğrenmenizi ve hazırladığınız kampanyalardan ne kadar başarı elde ettiğinizi ölçmenize olanak sağlar. UTM parametrelerinin avanjtalarını ayrıntılı olarak şu şekilde sıralayalım:
Kısacası Urchin Tracking Module, web siteniz için yaptığınız uygulamaların yani oluşturduğunuz bağlantı ve kampanyaların performansını incelemenize olanak sağlar.
UTM Kodu Nasıl Oluşturulur?
Urchin Tracking Module kodu veya kısaca UTM linkini bazı araçlar kullanarak oluşturabilirsiniz. Bu araçları şöyle sıralayalım:
Bunlar arasından size daha uygun olduğunu düşündüğünüz platformu kullanarak daha kolay ve hızlı bir şekilde UTM link oluşturabilirsiniz. Ayrıca linki manuel olarak da hazırlayabilirsiniz. Ancak bunun için UTM link nasıl hazırlanır bilmeniz gerekir.
“//ipara.com/utm-nedir-nasil-kullanilir/?utm_source=ipara&utm_medium=website-original&utm_content=-image&utm_campaign=utm-nedir-nasil-kullanilir” şeklindeki link, UTM linke örnek olarak verilebilir.
Manuel olarak UTM link oluşturma işlemi için öncelikle Urchin Tracking Module parametrelerini de bilmek şarttır.
UTM Parametreleri Nedir, Ne İşe Yarar?
Toplamda 5 adet UTM parametresi bulunur. Parametreleri ve ne işe yaradıklarını şu şekilde açıklayalım:
Bu kodlamalar, web siteniz hakkında önemli verileri elde etmenizi sağlar. Böylece kampanyalarınız veya kullanacağınız dijital pazarlama kanalları için hangi noktaya odaklanmanız gerektiği konusunda size yardımcı olur. Bu da başarılı şekilde data analizi yaparak verileri kâra dönüştürmenize olanak tanır.
Urchin İzleme Modulü oluşturmak ve e-ticaret siteniz hakkında raporlar hazırlamak, SEO analizleri açısından da oldukça önemlidir. Dilerseniz “E-ticaret Siteleri İçin Arama Motoru Optimizasyonunun (SEO) Önemi” başlıklı yazımızı okuyarak konu hakkında ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.