02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

UTM Nedir, Nasıl Kullanılır? UTM Link Nasıl Oluşturulur?

  •     
  •     
Blog
07.11.2022

UTM Nedir, Nasıl Kullanılır? UTM Link Nasıl Oluşturulur?

     

Sitenizin trafiğinin en çok nereden geldiğini veya yatırımlarınızdan ne kadar kazanç elde ettiğinizi öğrenmek, e-ticaretteki başarınız için olmazsa olmazdır. Üstelik sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileriniz hakkında bilgi edinmek de son derece önemlidir.

    

Bunu yapmak için ise ihtiyacınız olan şey web, siteniz için oluşturduğunuz URL’lerin ya da daha geniş kapsamda linklerin UTM içermesidir. Gelin, birlikte “UTM ne demek ve faydası nedir?” sorusunu cevaplayalım.

    

UTM Nedir?

    

Açılımı Urchin Tracking Module, Türkçesi Urchin İzleme Modülü olan UTM, linklere eklenebilen küçük kod parçalarıdır. UTM parametreleri veya UTM kodları olarak da bilinir. Bu kodlama, Google Analytics üzerinden verilerinin ölçümlenmesini sağlar. UTM kodunun avantajlarını daha ayrıntılı olarak açıklayalım.

    

UTM Ne İşe Yarar?

    

Temelde sayfalarınızın trafik kaynaklarını öğrenmenizi ve hazırladığınız kampanyalardan ne kadar başarı elde ettiğinizi ölçmenize olanak sağlar. UTM parametrelerinin avanjtalarını ayrıntılı olarak şu şekilde sıralayalım:

    
  • Site trafiğini ve trafiğin nereden geldiğini tespit etme
  • Ziyaretçilerin sitede hangi alanlara ve hangi sırayla tıkladığı verisine ulaşma
  • Ziyaretçilerin hangi sayfada daha çok zaman harcadığını öğrenme
  • Potansiyel müşterilerin kampanyalar üzerinden hangi bağlantılara tıkladığı bilgisine ulaşma
  • CTA yani call to action tıklamalarının ne kadar işe yaradığı konusunda fikir sahibi olma
  • ROI (Return on investment) yani yatırım getirisini optimize etme
    

Kısacası Urchin Tracking Module, web siteniz için yaptığınız uygulamaların yani oluşturduğunuz bağlantı ve kampanyaların performansını incelemenize olanak sağlar. 

    

UTM Kodu Nasıl Oluşturulur?

    

Urchin Tracking Module kodu veya kısaca UTM linkini bazı araçlar kullanarak oluşturabilirsiniz. Bu araçları şöyle sıralayalım:

    
  • Google Campaign URL Builder
  • Google Play URL Builder
  • iOS Campaign URL Builder
  • Hootsuite Composer
  • Google Analytics Campaign URL Builder
    

Bunlar arasından size daha uygun olduğunu düşündüğünüz platformu kullanarak daha kolay ve hızlı bir şekilde UTM link oluşturabilirsiniz. Ayrıca linki manuel olarak da hazırlayabilirsiniz. Ancak bunun için UTM link nasıl hazırlanır bilmeniz gerekir. 

    

//ipara.com/utm-nedir-nasil-kullanilir/?utm_source=ipara&utm_medium=website-original&utm_content=-image&utm_campaign=utm-nedir-nasil-kullanilir” şeklindeki link, UTM linke örnek olarak verilebilir. 

    

Manuel olarak UTM link oluşturma işlemi için öncelikle Urchin Tracking Module parametrelerini de bilmek şarttır.

    

UTM Parametreleri Nedir, Ne İşe Yarar? 

    

Toplamda 5 adet UTM parametresi bulunur. Parametreleri ve ne işe yaradıklarını şu şekilde açıklayalım:

    
  • Source (kaynak): Ziyaretçilerin hangi siteden geldiğini ve sitenin ne kadar trafik aldığını göstermek için kullanılır. 
  • Medium (ortam): Ziyaretçilerinizin hangi dijital pazarlama kanalından geldiğini belirtmek için kullanılır. Yani “Potansiyel müşterinizin e-posta üzerinden mi, yoksa sosyal medya hesabınız üzerinden mi geliyor?” sorusunu yanıtlar.
  • Campaign (kampanya): Kampanyanıza trafiğin hangi kanaldan geldiğini tespit eder. Yani “Müşterileriniz kampanya linkine Instagram üzerinden mi, e-posta üzerinden mi geldi?” bilgisini tespit etmenizi sağlar. 
  • Term (terim): Ziyaretçilerinin hangi anahtar kelimeyi kullanarak sitenize geldiğini izlemenizi sağlar.
  • Content (içerik): Promosyonlarınızın temelde nereden tıklama aldığını gösterir. Yani aynı URL’yi kapsayan birden çok bağlantı olduğunda (2 tane CTA bölümü olan bir e-posta gibi) hangi bağlantının tıklandığını tespit eder. 
    

Bu kodlamalar, web siteniz hakkında önemli verileri elde etmenizi sağlar. Böylece kampanyalarınız veya kullanacağınız dijital pazarlama kanalları için hangi noktaya odaklanmanız gerektiği konusunda size yardımcı olur. Bu da başarılı şekilde data analizi yaparak verileri kâra dönüştürmenize olanak tanır. 

    

Urchin İzleme Modulü oluşturmak ve e-ticaret siteniz hakkında raporlar hazırlamak, SEO analizleri açısından da oldukça önemlidir. Dilerseniz “E-ticaret Siteleri İçin Arama Motoru Optimizasyonunun (SEO) Önemi” başlıklı yazımızı okuyarak konu hakkında ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.