02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticarette Ürün Tanıtımı Sürecinde Yapılması Gerekenler Nelerdir?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
29.06.2020

E-ticarette Ürün Tanıtımı Sürecinde Yapılması Gerekenler Nelerdir?

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da firmaları açısından sahip oldukları ürünleri doğru şekilde tanıtabilmek oldukça kritik bir konudur. Ürün tanıtımı ya da pazarlaması yaparken atacağınız doğru adımlar, online alışveriş sektöründe daha büyük kitleler tarafından talep edilmenizi beraberinde getirecektir. 

    

Firmanın marka bilinirliğini artırması açısından da önemli bir rol oynayan ürün pazarlaması, farklı kümelerdeki kullanıcılara ulaşılmasına da yardımcı olur. Ancak bu türdeki çalışmalar geleneksel pazarlama çalışmalarından farklılaşır.

    

Bu yazımızda size sektördeki bilinirliğinizi ve geri dönüşleri artırmanızı sağlayan ürün pazarlaması alanında yapabileceğiniz iyileştirmelerden bahsedeceğiz. Bu alanda atacağınız doğru adımların, şirketinizin konumuna doğrudan etki edeceğini unutmamalısınız. Hazırsanız başlayalım. 

    

Tanıtım Kanallarınızı Belirleyin 

    

Ürünlerinizi tanıtırken yararlanabileceğiniz birçok farklı kanal bulunuyor. Hedef kitleniz ve tüketici profiliniz doğrultusunda size en uygun kanalları belirlemelisiniz. Bu kanalları belirledikten sonra da stratejileriniz doğrultusunda gerekli çalışmaları gerçekleştirmelisiniz. 

    

Google Adwords çalışmaları, influencer pazarlama, sosyal medya reklamları, içerik pazarlaması ya da e-posta pazarlama gibi farklı marketing kanalları arasından size en uygun olanları tercih edebilirsiniz. 

    

Tanıtımlarınızın Sürekliliğini Sağlayın

    

Tanıtım kanallarınızı belirledikten sonra bu tanıtımların sürekliliğini sağlamak oldukça önemlidir. Unutmamalısınız ki reklamın altın kuralı tekrardır. Bu nedenle ürün/hizmet tanıtım sürecinde kullanıcıların bu ürünleri sürekli şekilde görmelerini sağlamanız için reklamlarınızın da sürekli olarak devam etmesi gerekir.

    

Birkaç gün ya da birkaç haftalık tanıtımlar yapmanız yeterli olmayacaktır. Ayrıca farklı içerik türleriyle de birden çok mecrada bu tanıtımları beslemelisiniz. 

    

Marka ve Ürün Algısına Yönelik Çalışmalar Yapın 

    

Ürünlerinizin tanıtım stratejilerini oluştururken marka ve ürün algısını ortak bir noktada birleştirmelisiniz. Markanız açısından vereceğiniz tüm mesajların ürünlerinize dair bir algı oluşturmasına dikkat etmelisiniz. Tüketiciler uzun vadede bir mesaj aldığında, bunun sizin ürünleriniz ve markanız ile ilintili olduğunu zorlanmadan anlamalı. 

    

Rakiplerinizden Farklı Olmaya Çalışın 

    

Ürün tanıtımlarınızı yaparken rakiplerinizden farklı yanlarınızı ortaya koymanız, kullanıcıların ilgisini çekecektir. Özellikle sektöre yeni girmiş e-ticaret siteleri ya da firmaları açısından bu konu oldukça önemlidir. Eğer bir firma, rakibinde olmayan bir özelliğini doğru şekilde ifade ederek dikkat çekmeye başlamışsa markalaşma sürecinde çok kritik bir adım atmış demektir. 

    

Hikayenizi Aktarın 

    

İngilizcede “storytelling” adı verilen ve Türkçeye “hikaye anlatımı” olarak çevrilen kavram, artık hayatımızın her noktasında yer alıyor. Ürünlerinizin tanıtımını yaparken markanızın kimliğini, vizyonunuzu ve değerlerinizi hikayeleştirerek anlatırsanız rakiplerinizden ayrışabilirsiniz.

    

Hikayeleştirme; sattığınız ürünlerin özelliklerini kullanıcılara aktarmak ve kullanıcılarla markanız arasında bağ kurulmasını sağlamak açısından oldukça yararlı bir yöntemdir.

    

Mevcut Kitlenizi İhmal Etmeyin 

    

Ürünlerinizin farklı kitlelere ulaşmasına çabalerken mevcut kitlenizi de unutmamalısınız. Firmaların uzun soluklu olmasını sağlayan faktörlerin başında sadık müşteri kitlesi gelir.

    

Bu nedenle var olan kitleniz için özel kampanyalar düzenleyebilirsiniz ve e-posta pazarlama yoluyla sadık müşterilerinize özel ayrıcalıklar tanıyabilirsiniz. 

    

Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Youtube İçeriklerinin E-ticaret Firmaları İçin Önemi Nedir? içeriğimize geçebilirsiniz.