02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

İtibar Yönetiminde E-ticaret Firmalarının Dikkat Etmesi Gerekenler

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
30.06.2020

İtibar Yönetiminde E-ticaret Firmalarının Dikkat Etmesi Gerekenler

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da firmaları açısından itibar yönetimi dikkat edilmesi gereken bir alandır. Bıraktığınız ayak izlerinizin sağlam olması ve kullanıcıların firmanız hakkında dijital mecralarda olumlu bir görüş bildirmesi, marka imajınız açısından hayli kıymetlidir.

    

Ayrıca iyi bir itibara sahip olmanız marka imajınızın yanı sıra müşteri sadakati için de gereklidir. Online alışveriş gibi rekabetin güçlü olduğu bir alanda itibarınızı doğru şekilde yönetmeniz ve marka kimliğinize yatırım yapmanız uzun vadede rakiplerinizden ayrışmanıza yardımcı olacaktır. 

    

Bu yazımızda size itibar yönetiminde e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gerekenlerden ve yapılması gereken çalışmalardan bahsedeceğiz. Haydi gelin, maddeler halinde inceleyelim. 

    

Kullanıcı Deneyiminizi Geliştirin 

    

Her şeyin dijitalleştiği bir çağda yaşıyoruz ve tüketiciler zamanlarının büyük bir kısmını sanal mecralarda geçiriyor. Bu nedenle e-ticaret sitenizin tasarım açısından modern ve “user friendly” yani kullanıcı dostu olması oldukça önemli. 

    

Ürünlerinizin ya da verdiğiniz hizmetlerinizin öne çıkması için kullanıcıların sitenizde aradıklarını rahat bir şekilde bulabilmeleri ve sitenizde kalmayı istemeleri gerekir. Unutmamalısınız ki online alışverişteki sepet terk oranı %70 civarındadır. Sebeplerinden biri de e-ticaret sitesinin pratiklik sunmamasıdır. Bu oranı azaltmak ve kullanıcılara satış yapabilmek için kullanıcı deneyimini olabildiğince geliştirmelisiniz.

    

Sosyal Monitoring Yapın 

    

İtibarınızı doğru şekilde yönetebilmeniz ve marka imajınızı geliştirebilmeniz için dijital mecralarda firmanız hakkında konuşulanları duymanız gerekir. Bu nedenle sosyal monitoring çalışmalarına yatırım yapmalı ve hakkınızda konuşulanları sürekli dinlemelisiniz.

    

Firmanız hakkındaki olumlu ya da olumsuz eleştirilere ulaşmanız, gerekli iyileştirmeleri yapmanız açısından size önemli veriler sunacaktır. Ayrıca sosyal monitoring çalışmaları ile marka imajınızın sosyal ağlarda nasıl göründüğünü de düzenli şekilde ölçebilirsiniz. 

    

Sosyal Medya Etkileşimlerinizi Artırın 

    

İtibar yönetimi yaparken sosyal ağları dinlemeniz kadar etkileşimleriniz de önemlidir. Bu nedenle sosyal medyada aktif olmalınız ve sosyal hesaplarınızı güncel tutmanız gerekir. Takipçilerinizle olan iletişiminizi olabildiğince samimi şekilde kurmanız, gelen yorumlara hızlı şekilde cevap vermeniz kullanıcıların dikkat ettiği bir özelliktir.

    

Sosyal medyadaki aktifliğiniz ve etkileşim oranınız, marka imajınıza olumlu şekilde yansıyacaktır. 

    

İçerik Pazarlamasına Özen Gösterin 

    

“Content marketing” ya da Türkçeleşmiş haliyle “içerik pazarlaması” son yıllarda markaların hayli önem verdiği bir alan. İçerik çalışması yaparak markanızın görünürlüğünü artırabilir ve farklı kümelerdeki kullanıcılara ulaşabilirsiniz. İçerik pazarlaması özellikle internet aramalarında üst sıralarda yer almanız açısından önemlidir. 

    

Üreteceğiniz yazılı, infografik ya da video içerikler sayesinde hem kullanıcılarınızı bilgilendirebilirsiniz hem de ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi duyurabilirsiniz.  

    

Alternatif Ödeme Seçenekleri Sunun 

    

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini etkileyen faktörlerden birisi de  ödeme konusunda sunduğunuz yenilikçi ve pratik çözümlerdir. İnternetten satış yaparken rakiplerinizden farklı olmak için kullanıcılara sunduğunuz kolay ödeme seçenekleri, itibarınız açısından kritik bir detaydır.

    

Sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS gibi özellikler, müşteri memnuniyetini artıracaktır. Bu konuda, online ödeme almanın kolay yolu olan iPara size yardımcı olabilir. iPara ile e-ticaret sitenizde güvenli ve hızlı şekilde ödeme alabilir, itibar yönetimi sürecinde fark yaratabilirsiniz.
Önerilerimizin burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız “Koronavirüs Sonrasında E-ticaret Satışları Nasıl Gelişecek?” başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.