02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Online Alışverişte Trendler Nasıl Belirlenir? | iPara

  •     
  •     
Blog
30.10.2020

Online Alışverişte Trendler Nasıl Belirlenir? | iPara

     

    

Trend kavramı son yıllarda en çok kullanılan kelimeler arasında yer alıyor. Farklı alanlarda karşımıza çıkan ve hayli popüler olan bu kavram, eğilim anlamına geliyor. Pek çok insan tarafından ilgi çeken ve beğenilen aynı zamanda kullanılan bir konuyu ifade eden trend, dijital dünya açısından da hayli önemli.

    

Özellikle internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının kullanıcı eğilimlerini anlaması açısından yararlı olan bu kavram, içerik üretirken de oldukça faydalı. Ayrıca trend arama yöntemlerini kullanmak, rakiplerin önüne geçmek ve tüketicilerin ilgisini çekmek için de gerekli.

    

Bu nedenle bu yazımızda öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemlerinden bahsedeceğiz. Haydi gelin beraber inceleyelim. 

    

Google Trends’i Kullanın 

    

Google Trends; Google arama motoru üzerinde hedeflediğiniz kelimelerin arama hacimlerini gösteren ücretsiz ve son derece faydalı bir servistir. Bu servis sayesinde belirlediğiniz zaman aralığındaki popüler aramaları ve güncel konuları görebilirsiniz.

    

Ayrıca anahtar kelime aramaları yapabilirsiniz ve hangi aramaların hangi dönemlerde, hangi lokasyonlarda daha çok aratıldığını istatistiksel olarak inceleyebilirsiniz. Trend aramaları görmenizi sağlayan bu servis sayesinde, doğru reklam çalışmaları yapabilirsiniz ve satışlarınızı artırabilirsiniz. 

    

Anahtar Kelime Araştırmaları Yapın

    

Online alışveriş siteleri için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik elde etmek ve geri dönüşümleri artırmak için son derece önemlidir. Bu nedenle trend arama çalışmaları yaparken, anahtar kelime faktöründen de yararlanmalısınız.

    

Özellikle yeni ürün araştırmaları yaparken ya da pazarlama sürecinde farklı anahtar kelime arayışlarına girmelisiniz. Anahtar kelimelerle ilgili yapacağınız çalışmalar sizi yeni kitlelere ve farklı türdeki kullanıcı profillerine ulaştıracaktır.

    

Sektörünüzle İlgili Araştırmalara Göz Atın

    

Sektörünüzle ilgili yapacağınız araştırma ve raporlar da size trend arama yöntemlerinde yeni fikirler sunabilir. Özellikle bu tür sektörel raporlarda ya da makalelerde yer alan verileri yorumlamak, trend aramaları açısından yararlıdır.

    

Ayrıca bu tür araştırmalar; kullanıcı deneyimleri, popüler ürünler ve tüketicilerin ürünlerle ilgili geri bildirimleri gibi konularda da size fikir verebilir.

    

Müşteri Geri Bildirimlerine Odaklanın

    

    

Trend arama yöntemlerinden yararlanırken, müşteri geri bildirimlerinden de faydalanabilirsiniz. Müşterileriniz hizmetleriniz ya da ürünleriniz konusunda size en etkili geri bildirimleri sunacağı için trend arama sürecinde müşterilerinizi de kullanabilirsiniz.

    

Kullanıcılar tarafından gelen olumlu ya da olumsuz yorumları yakından takip etmek eğilimleri anlamak açısından oldukça yararlıdır. 

    

Sanal Pazar Yerlerini Takip Edin 

    

Trend aramaları yaparken yurt dışındaki ve de yurt içindeki sanal pazar yerlerini de takip edebilirsiniz. Sanal paza ryerleri üzerinden sık kullanılan ürünleri araştırabilir, kullanıcıların en çok yaptıkları arama sorgularına bakabilirsiniz.

    

Özellikle yurt dışındaki pazaryerlerinde popüler olan fakat yurt içinde henüz satışa çıkmamış ürünleri yakalamak size ciddi avantajlar sağlayabilir. Ayrıca sanal pazaryerlerindeki kullanıcı yorumlarını takip etmek de trend aramalarla ilgili size fikir verebilir.

    

Bu öneri ile beraber yazımızın sonuna geliyoruz ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Marka Oluşturma Rehberi içeriğimize geçebilirsiniz.