Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Küresel çapta etkili olan Covid-19 salgını, tüketici davranışlarında ciddi bir değişim yarattı. Bu dönemde, geçmişte internetten satış yapan sitelere uzak olan tüketiciler bile neredeyse tüm ihtiyaçlarını dijital ortamlardan ve online alışveriş sitelerinden giderdi.
Yapılan araştırmalara göre yaş skalası olarak eskiden online alışverişi daha çok 45 yaş altındaki kullanıcılar tercih ediyordu. Ancak pandemi süreciyle beraber bu skala 18-70 yaş arası olarak değişti.
Ayrıca e-ticaret siteleri ve sektörü de 2020 yılı itibarıyla %85 oranında büyüdü. Dijital dönüşüm dolayısıyla bu büyümenin önümüzdeki yıllarda da aynı hızda devam edeceği düşünülüyor.
Bu nedenle bu yazımızda size değişen bazı tüketici davranışlarından ve dijital dönüşümün yükselişinden bahsedeceğiz. Gelin, beraber inceleyelim.
Dijital Dönüşüm: Teknolojik Entegrasyon
Dijital dönüşüm; iş süreçlerinin ve bilgilerin hızlı ve zaman tasarrufu sağlayacak şekilde elektronik ortama taşınması olarak ifade edilebilir. Bu dönüşüm alışverişin online dünyaya kaymasından ödeme sistemlerine ve banka işlemlerine kadar birçok yerde kendisini gösteriyor.
Özellikle pandemi sürecinde yapılan araştırmalara göre online alışverişin dünya genelinde bir artış gösterdiği görülüyor. Ayrıca bu oranın önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. Tabii bunun yanı sıra kullanıcıların odaklandığı başka konular da mevcut. Bu konuları detaylandıralım.
Mobil Uygulamalara Olan İlgi Arttı
Yayımlanan raporlara göre 2020 yılındaki mobil uygulama indirmelerinde bir patlama yaşandı ve 2019 yılındaki oranlar ikiye katlandı. Mobil kullanımı son yıllarda zaten yükselişteydi, ama pandemi süreci bu kullanımı daha da artırdı.
O yüzden e-ticaret alışveriş firmalarının mutlaka mobil uyumlu web sitelerine sahip olmaları gerekiyor. Ne de olsa günümüzde kullanıcılar neredeyse bütün ihtiyaçlarını mobil cihazlar ve uygulamalar üzerinden karşılıyor.
Hedonik Tüketim Yükseldi
Kullanıcıların karar verme mekanizmalarında bilinçaltları oldukça önemli bir yer tutar. Özellikle duygu ve korku sistemleri, davranışların oluşmasına etki eder. Pandemi döneminde dünya genelinde artan endişe ve korku da kullanıcıları hedonik yani keyif vermesi arzulanan ihtiyaçlara yönlendirdi.
Bu süreçte tüketicilerin birçoğu ev içi yaşamlarını daha keyifli hale getirecek ve iyi hissetmelerini sağlayacak alışverişlere yöneldi. Örnek vermek gerekirse oyun konsollarına, akıllı cihazlara ya da spor malzemeleri olan ilgide ciddi bir artış gözlemlendi.
Alternatif Ödeme Sistemleri Gelişti
Pandemi sürecinin hızlandırdığı dijital dönüşüm ile birlikte kullanıcı deneyimi de oldukça öne çıktı. Artık kullanıcılar bir ürün ya da hizmet almak istediklerinde ödeme imkanlarının da pratik ve kolay olmasını bekliyor.
Özellikle e-ticaret siteleri ve firmaları için bu oldukça önemli bir detay haline geldi. Sektördeki rakiplerden ayrışmak için kullanıcılara sunulan yenilikçi ve kolay ödeme seçenekleri dikkat çekiyor. Artık kullanıcılar mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra hızlı ve güvenilir sanal POS imkanları da bekliyor.
Siz de e-ticaret siteniz için bu konuda iPara’dan destek alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini daha da kolaylaştırabilirsiniz.
Bu madde ile yazımızın da sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız 2021’de E-ticaret Trendleri Neler? yazımıza geçebilirsiniz.