Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde önemli role sahip persona ile ilgili merak edilen konuların yanıtları bu yazımızda!
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Latince kökenli bir kelime olan ve “Karakter” anlamına gelen persona, pazarlama alanında sıklıkla kullanılan bir terimdir. Yaş, cinsiyet, gelir durumu, medeni hal gibi kişisel özellikler belirlenerek oluşturulan persona, ideal müşteri tipini tanımlamak için kullanılmaktadır. iPara olarak bu yazımızda, persona ile ilgili bilinmesi gerekenleri ve persona oluşturmayı kolaylaştıracak çeşitli ipuçlarını paylaştık.
Persona Neden Önemlidir?
Persona sayesinde müşteriler ve müşteri potansiyeli olan kişiler hakkında detaylı bilgiler elde edilebilir. Elde edilen bilgiler ışığında, gerçekleştirilecek olan pazarlama ve reklam çalışmaları en doğru kişilere ulaşmış olur. Doğru planlanmış personalar sayesinde, farklı personalar içerisinde yer alan kişilere göre özelleştirilmiş reklam ve tanıtım faaliyetleri düzenlenebilir.
Persona Oluşturma Adımları
Yukarıda saydığımız adımlar yerine getirildikten sonra, aşağıdaki örneğe benzeyen bir persona oluşturulur;
Adı: Arda Tavşanlı
Yaşı: 32
Medeni Durumu: Bekar
Yaşadığı Yer: İzmir, Bornova
Hobileri: Arda, futbol izlemeyi ve oyun konsolunda arkadaşları ile futbol oyunu oynamayı seviyor. Zaman buldukça, vizesiz giriş imkânı olan ülkeleri gezip, fotoğraf çekiyor.
Amaçları: Kariyerinde yükselmek istiyor ve bunun için de çeşitli eğitimlere katılıyor. Bunun yanı sıra, Uzakdoğu ülkelerini gezmek istiyor ancak uçak bileti fiyatları nedeniyle, bu isteğini gerçekleştiremiyor.
Yukarıdaki örneğin özelliklerine, amaçlarına ve ihtiyaçlarına bakarak ürün ya da hizmetlerle ilgili bir kişiselleştirme ya da açıklama ile Arda’nın satın alma isteğini tetiklemek mümkün olacaktır. Bu şekilde hazırlanmış personalarla, farklı özelliklerdeki müşterilere ulaşmak ve satış yapmak, klasik pazarlama yöntemlerine göre daha başarılı sonuçlar elde edilmesini sağlayacaktır.
E-ticaret ve pazarlama gibi konularda bilgiler içeren yazılarımıza ulaşmak için web sitemizde yer alan blog bölümünü ziyaret edebilirsiniz. iPara ürün ve hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.