02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Sosyal Medyayı Satış Kanalı Olarak Kullanma Taktikleri

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
14.10.2020

Sosyal Medyayı Satış Kanalı Olarak Kullanma Taktikleri

     

    

Sosyal medya ve sosyal ağlar, yaşadığımız dijital çağın olmazsa olmazları arasında bulunuyor. 2020 yılı içerisinde yapılan araştırmalara göre tipik bir kullanıcı, uyanık olduğu  zamanın %40’ından fazlasını internette geçiriyor. Bu zamanın çok büyük bir kısmı ise sosyal medya ve sosyal ağlarda geçiriliyor.

    

Türkiye’de 2020 yılı itibarıyla 54 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu oran da toplam nüfusun %64’ünün sosyal medya kullandığı anlamına geliyor.

    

Bu nedenle internetten satış yapan online alışveriş firmalarının ya da e-ticaret sitelerinin sosyal medya kanallarını doğru şekilde kullanabilmesi gerekiyor. Bu yazımızda sosyal medyayı satış kanalı olarak kullanma ipuçları vereceğiz.

    

Hedef Kitlenize Uygun Platformları Belirleyin 

    

Sosyal ağları satış kanalı olarak kullanırken öncelikle size en uygun platformları seçmeniz gerekir. Bunu doğru şekilde yapabilmeniz için de hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı sosyal ağları araştırmanız şarttır.

    

Hedef kitlenizin aktif olmadığı bir mecra üzerinde satış çalışmaları yapmanız ve size uzak platformlarda yer almanız, bütçenizi kötü şekilde kullanmanız anlamına gelir. Bu nedenle satış performansınızı artırmak için ilk olarak hedef kitle analizi yapmalısınız ve devamında da hedef kitlenizin hangi sosyal ağları daha çok tercih ettiğini gözlemlemelisiniz.

    

Bir Topluluk Ruhu Oluşturun 

    

Hedef kitlenizi belirledikten ve hangi platformun ya da platformların sizin için daha uygun olduğunu gözlemledikten sonra bu kanallarda bir topluluk oluşturmaya çalışmalısınız. Unutmamalısınız ki sosyal ağlar, satış kanallarından ziyade iletişim amaçlı kanallardır. 

    

Bu nedenle direkt satış amacı gütmek yerine takipçileriniz ile beraber bir topluluk ruhu yaratmak hayli önemlidir. Kullanıcılarla iletişim kurmanız, takipçilerinizin görüşlerini belirteceği gönderiler paylaşmanız, yorumlara ve gelen mesajlara yanıt vermeniz topluluk yaratmak açısından oldukça kıymetlidir. 

    

Paylaşımlarınız Düzenli ve Sürekli Olsun 

    

Sosyal ağlar ve dijital mecralar üzerinden geri dönüş sağlayabilmek için süreklilik gerekir. Düzenli paylaşım yapmak, etkileşim almak için ilk kural niteliğindedir. Bu nedenle direkt satış haricinde bir içerik planlamanızın olması önemlidir.

    

Sizi ve paylaşımlarınızı takip eden bir topluluk yaratmak için de içerik planınız ile fark yaratmalı, kullanıcılara farklı içerikler sunabilmelisiniz. Paylaşım aralığınızı ise içerik üretme kapasitenize göre ayarlayabilirsiniz.

    

Video İçeriklerinize Ağırlık Verin 

    

Günümüzde en çok kullanılan sosyal mecraların başında Youtube geliyor. Artık kullanıcıların birçoğu video içerikleri daha sık tüketiyor. Bu sebeple kullanıcıların ilgisini çekmek için paylaşımlarınızda video içeriklere mutlaka yer vermelisiniz.

    

Ayrıca bu tür video içerikleri, ürünlerinizi tanıtmak ve detaylı şekilde incelemek için de son derece uygundur. 

    

Influencer Pazarlama Çalışmaları Yapın

    

Influencer pazarlama çalışmaları günümüzün popüler sosyal medya satış araçlarının başında geliyor. Birçok marka kendi kimliğine uygun influencerlar ile iş birlikleri yapıyor. 

    

Siz de sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekmek ve sitenize trafik sağlamak için çeşitli influencerlar ile bağlantıya geçebilirsiniz. Böylece hem yeni kitlelere ulaşırsınız hem de kendinize farklı bir satış kanalı açmış olursunuz.
Bu önerimiz ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız İtibar Yönetiminde E-ticaret Firmalarının Dikkat Etmesi Gerekenler içeriğimize geçebilirsiniz.