02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Sosyal Ticaret Nedir: Sosyal Ticaretin Avantajları | iPara

  •     
  •     
Blog
12.04.2021

Sosyal Ticaret Nedir: Sosyal Ticaretin Avantajları | iPara

     

    

Sosyal ticaret, son dönemlerde karşımıza çıkan ve sıklıkla kullanılan bir kavram. Sosyal medyanın gelişimiyle beraber yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanan bu kavramın, S-Ticaret ya da S-Commerce şeklinde ifade edildiği de oluyor.

    

Özellikle günümüzde sosyal medyanın bir fenomen haline gelmesi, akıllı telefonların ve tabletlerin de hayatımızın değişmez bir parçası olması bu kavramın varlığını son yıllarda iyiden iyiye hissettirmeye başladı.

    

O nedenle bu yazımızda sosyal ticaret kavramını inceleyeceğiz ve bu kavramın avantajlarından bahsedeceğiz.

    

Sosyal Ticaret: Sosyal Medya ile Dijital Ticaretin Kesişimi

    

Sosyal ticaret ya da S-Ticaret kavramı ilk defa 2005 yılında Yahoo tarafından kullanıldı. Ancak bu kavramın gerçek anlamda temelleri tam olarak 2008 yılında atıldı ve 2010 yılından sonra da yaygınlaşmaya başladı.

    

Dijital ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden bu kavram, bir satın alma işlemi olarak görülmüyor. Sosyal ticaret daha çok “kullanıcıları yönlendirme yoluyla pazarlama faaliyetinde bulunmak” olarak tanımlanıyor. Tabii günümüzün en popüler sosyal medya ağları olan Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest gibi platformlar üzerinden uygulanan sosyal ticaret, e-ticaret pazarı ile de entegre durumda.

    

Sosyal Ticaret ve E-ticaret Bağlantısı 

    

Günümüzde kullanıcılar giderek daha fazla online alışverişe kayıyor ve markalar da sosyal ağlar üzerinden tüketicileri yönlendiriyor. Bu durum da e-ticaret ile sosyal ticaret bağlantısı hakkında önemli bir ipucu veriyor.

    

Yapılan araştırmalara göre de kullanıcıların %80'inden fazlası online şekilde bir ürün ya da hizmet almadan önce sosyal medya platformlarındaki yorumları okuyor, ürün ya da hizmete dair yazılanları kontrol ediyor. O yüzden e-ticaret siteleri ya da firmaları açısından sosyal ticaret olmazsa olmaz bir kavram. 

    

Ayrıca mobil kullanımının yükselişi ile beraber tüketiciler sosyal medya platformlarını daha aktif şekilde kullanıyor. Dolayısıyla artık işletmeler e-ticaret altyapıları ile sosyal ticaret kanallarını birleştiriyor ve sosyal medya aracılığıyla kullanıcıları sitelerine yönlendirmeye, geri dönüşüm oranlarını artırmaya çalışıyor. 

    

Sosyal Ticaretin Avantajları Nelerdir?

    

Sosyal ticaret, günümüzde e-ticaretin bir uzantısı gibi görünse de aslında sunduğu avantajlar ile tek başına bir sistemdir. Bu ticaret sistemi, sosyal medyaya dair algoritmalar dahilinde performans gösterir. Dolayısıyla trafik ne kadar yüksek olursa o hesaplar da o kadar öne çıkar. Bu da konvansiyonel pazarlama maliyetlerinin azalmasını sağlar. 

    

Ayrıca sosyal medya odaklı bir ticaret sistemi içerisinde kullanıcılarla direkt olarak iletişim kurabilirsiniz ve kullanıcılardan gelen geri bildirimler doğrultusunda eksik olduğunuz noktaları daha iyi analiz edebilirsiniz. 

    

Bunun yanı sıra sosyal ticaret ile e-ticaret entegrasyonu sayesinde kullanıcı profilini oldukça ayrıntılı bir şekilde analiz edebilirsiniz, stratejilerinizi verilerle destekleyebilirsiniz. Ürün ya da hizmetlerinizi verilere göre kişiselleştirebilir ve çeşitlendirebilirsiniz. 
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Kurumsal Kimlik Oluşturma İpuçları yazımıza geçebilirsiniz.