02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Viral Pazarlama Nedir: Viral İçeriklerin Özellikleri Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
29.01.2021

Viral Pazarlama Nedir: Viral İçeriklerin Özellikleri Nelerdir?

     

    

Viral pazarlama, dijital çağın önemli fenomenlerinden biri. O yüzden birçok marka, pazarlama çalışmaları yaparken içeriklerinin ve paylaşımlarının viral olmasını istiyor. Ancak her içerik ya da paylaşım viral olmuyor.

    

Özellikle online alışveriş sitelerinin tercih ettiği bir yöntem olan viral pazarlama, organik ve hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilme imkanı sağlıyor. Bu nedenle de markalar tarafından rağbet görüyor. 

    

Bu yazımızda internetten satış yapan firmalar ya da markalar için viral pazarlama kavramını inceleyeceğiz, viral içeriklerin özelliklerinden bahsedeceğiz. Haydi gelin, beraber inceleyelim. 

    

Viral Pazarlama: Kulaktan Kulağa Pazarlamanın Dijital Hali

    

Viral pazarlama, Steve Jurvetson ve Tim Draper tarafından dünyaya tanıtılmış bir kavram. Geleneksel kulaktan kulağa pazarlamanın dijital bir yorumlaması olan viral pazarlama, bir ürün ya da hizmetin hızlı şekilde tüketiciler arasında yayılmasını sağlayan içerikleri kapsayan bir teknik.

    

Viral içeriklerin sponsorlu içeriklerden ya da reklamlardan ayrıştığı temel nokta ise organik olmaları. Dolayısıyla bir içeriğin viral olabilmesi için organik biçimde kullanıcılar arasında paylaşılması gerekiyor. 

    

Viral içeriklerin en önemli özelliği ise orijinal ve basit olmaları. Ayrıca insani duygulara ve düşüncelere hitap etmesi de oldukça önemli. Bu tür hisler bu içeriklerin paylaşılmasına ve kolayca tüketilmesine olanak sağlar. Bu yüzden yüksek prodüksiyonlu çalışmalardan uzak durmak gerekir. Öyle ki yeni nesil profesyonel kameralar yerine akıllı telefonunuzun kamerasını kullanmak bile daha mantıklı olabilir.

    

Viral pazarlama kavramını anlattık. Şimdi de viral pazarlamanın nasıl yapıldığından bahsedelim. 

    

Trendlerden Haberdar Olun

    

Viral içerikler çoğunlukla güncel ve trend olaylardan ortaya çıkar. O yüzden gündemi ve trendleri takip etmeli, tüketicilerin eğilimlerini göz önünde bulundurmalısınız. Günceli takip etmeniz, viral içerikler oluşturmak için size farklı fikirler sunabilir. 

    

Hedef Kitlenizi Belirleyin

    

Viral içerikler yaratırken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi ve kullanıcı profilini çok doğru şekilde analiz etmelisiniz. Bir içeriğin organik olarak paylaşılması ve kullanıcılar arasında dolaşması için hedef kitlenize doğrudan hitap etmesi, ilgi çekici olması gerekir.

    

O yüzden kullanıcıların ilgisini çekmelisiniz ve yarattığınız içeriklerde kullanıcıların kendilerinden bir şeyler bulabilmelerini sağlamalısınız.

    

Doğru Platformları Kullanın

    

Viral pazarlama tekniğinden yararlanırken içeriklerinizin doğru platformlarda ya da sosyal medya kanallarında yer aldığından emin olmalısınız. Ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin aktif olduğu ve sürekli şekilde kullandığı platformları tercih etmelisiniz. Eğer içerikleriniz için yanlış bir platform seçerseniz içeriklerinizin yayılma oranı olumsuz etkilenebilir.

    

Ayrıca içeriklerinizin yayılması için markanıza uyabilecek influencer’lardan da destek alabilirsiniz.  

    

Doğru Zamanda Paylaşım Yapın

    

Viral pazarlama çalışmalarının verimini etkileyen bir başka unsur da zamanlamadır. Viral pazarlama yaparken sosyal medya etkileşiminin ve yoğunluğun en yüksek olduğu zaman aralıklarını tercih etmelisiniz. Böylece paylaşımlarınız organik olarak daha fazla kişiye ulaşabilir. 

    

Sosyal ağlardaki kullanıcıların ve takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralıklarını keşfetmek için ise farklı ölçüm uygulamalarından yararlanabilirsiniz.
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlama Yönetimi Nasıl Yapılır? yazımıza geçebilirsiniz.