02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret Sitenizin Trafiğini Arttırmanın 5 Yolu

  •     
  •     
Blog
29.05.2020

E-Ticaret Sitenizin Trafiğini Arttırmanın 5 Yolu

     

    

Son dönemde Türkiye'deki E-Ticaret sitelerinin sayısı 20 bini aşmış durumda. Ülkemizde milyonlarca internet kullanıcısı olduğu da göz önünde bulundurulunca online satış platformları önümüzdeki süreçte çok daha aktif kullanılacak ve internetten alışveriş hızla artacak. 2018 yılında Türkiye'de E-Ticaret hacmi 59.9 milyar TL'ye ulaştı.

    

Bu cazip ve gelişen E-Ticaret sitesi pazarında yerinizi almak istiyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Mesela, ürünleriniz ya da hizmetlerinizi potansiyel müşterilere ulaştırabilmek için site trafiğini artırmak bir zorunluluk. Sitenizde; kullanıcı deneyimine (User Experience-UX) uygun web stesi tasarımlarıyla, SEO (Search Engine Optimization) uyumlu teknik altyapıyla, reklam kampanyalarıyla, içerik pazarlamasıyla ve sitenin ne kadar güvenilir olduğuyla ilglenmelisiniz. Haydi gelin site trafiği nasıl arttırılır” konusunda ihtiyacınız olan şeylere beraber göz atalım.

    

1.Hedef Kitlenizi Belirleyin

    

E-Ticaret sitenizde sattığınız ürünler ya da hizmetler açısından doğru bir hedef kitle belirlemelisiniz. Hedef kitle analizini yaptıktan sonra ise reklamlarınızı hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre seçmelisiniz. Mesela daha çok gençlere hitap eden ürünleriniz ve hizmetleriniz varsa, sosyal medyada daha aktif olmalısınız. Örneğin; milenyum sonrasında doğan Z kuşağıyla ilgili yapılan bir çalışmada çocukların 62'sinin cep telefonundan, %8'inin tabletten, 30'unun da masa üstünden dijital medya kullandığı gözlemlenmiş. Bulunmaktan en çok hoşlandıkları mecra ise 97 ile Youtube. Kime hitap ettiğinizi bilmek, hedef kitle analizler ve kırılımları yapmak sizi doğru müşterilere götürecektir.

    

2.Kullanıcı Deneyimine (UX) Dikkat Edin

    

Müşteri alışkanlıkları üzerine yapılan araştırmalar, ürünün görüntülendiği ilk 3-4 saniye içerisinde alışverişe karar verildiğini söylüyor. Potansiyel müşterileriniz sitenize yöneldiğinde aradıkları şeyi kısa sürede bulabilmeliler. Bu nedenle site tasarımınızın sade, basit ve dikkat çekici olması gerekiyor. Son dönemdeki site tasarım trendleri; boş alanları ve görselleri ön plana çıkartan, kalabalık bir görünümden uzak tasarımlar doğrultusunda. UX ve UI (User Interface-Kullanıcı Arayüzü) gibi kavramlar web sitesi kurarken öne çıkan konulardan. Sitenizin kolay ve kullanıcı dostu olması ziyaret ve trafik açısından çok önemli.

    

3.SEO Yatırımları Yapın

    

SEO (Search Engine Optimization), arama motoru taramalarında hızlı ve kolay bulunmak için yapılan teknik düzenlemelerdir. SEO'nun Türkçe karşılığı arama motoru optimizasyonudur. Bir web sitesi için yapılan bütün iyileştirme çalışmaları SEO kapsamında değerlendirilir. SEO yapmanın amacı, web sitenizin değerini artırmak ve arama motorlarında doğal arama sonuçlarında üst sıralarda bulunmasını sağlamaktır. Bu sayede sitenize alacağınız organik trafik artacaktır. Doğru SEO çalışmalarıyla internet üzerinde satış yapacağınız sanal mağaza daha dikkat çekici bir hale getirilebilir.
Günümüzde en yoğun şekilde kullanılan arama motoru Google olduğu için SEO kurallarını belirleyen kuruluş da Google olarak kabul edilir. Google, taramalarda her daim popüler ve nitelikli sitelere öncelik verir. Popülerliği web sitesi dışında yapılan çalışmalar olarak ifade edebiliriz, başka sitelerden sizin sitenize verilen linkler önem taşır. Nitelikten kasıt ise site içi optimizasyonlar olarak değerlendirilebilir. SEO konusunda yapacağınız yatırımlar ve kurgulayacağınız stratejiler ile internet sitenizin trafiğini artırabilirsiniz.

    

4.Güvenliğe Önem Verin

    

Günümüzde dolandırıcılıkların büyük bir kısmı online şekilde yapıldığı için müşterileriniz sitenize geldiğinde güvende olduklarını bilmek isterler. E-Ticaret siteniz güvenli olursa müşteriler alışverişe yönelecektir. Bu yüzden SSL Sertifkası, 3D Secure gibi güvenlik sistemleri sitenizde mutlaka yer almalı. SSL'nın açılımı Secure Sockets Layer yani güvenli giriş katmanıdır.
Web sitelerindeki veri akışı sırasında, sunucu ile tarayıcı arasındaki iletişim SSL ile şifrelenir. Güvenlik algısının sepeti terk oranını düşürdüğünü unutmayın. Web hosting hizmetlerinde olduğu gibi SSL sertifikalarında da farklı sağlayıcılar ve seçenekler mevcuttur. Seçeceğiniz sağlayıcıya göre satın alma periyodunuzu ve ödeme takviminizi belirleyebilirsiniz.

    

5.Ödeme Konusunda Pratik Çözümler Sunun

    

E-Ticaret sitesi kurmak demek bir yanıyla da ödeme konusunda pratik çözümler sunmak demektir. İnternetten yapılan alışverişlerdeki sepet terk etme sebebinin çok büyük kısmı ödeme zorlukları kaynaklıdır. Sitenizde tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir. Sanal POS çözümüne güvenli ve pratik şekilde ulaşmanın yolu ise iPara'dan geçiyor. iPara BDDK tarafından denetlenen bir firma olarak, PCI-DSS sertifikalı altyapısıyla, 200'den fazla yazılımsal filtresiyle ve Fraud Yönetim Sistemi ile hem işletmenizin hem de müşterlerinizin ödeme güvenliğini maksimum seviyede korur.
Ayrıca müşterileriniz iPara sayesinde ödeme sayfasında tanımladığı kartı seçerek kart bilgilerini tekrar girmeden hızlı bir şekilde ödeme yapabilir. Online alışverişlerde iPara ile ödeme almak çok kolay.