Site hızı, temelde bir internet sayfasının gösterimleri ile oluşturulan örneklemden elde edilen sayfa yükleme süresi olarak tanımlanır. Site hızı ziyaretçilerin ürünlere, bilgilere ve hizmetlere erişimi için önemli bir metrik olarak kabul ediliyor. Site hızı ile internet sayfa sıralaması ve kullanıcı deneyimi arasında doğrudan bir ilişki bulunuyor.
Site hızı daha iyi olan siteler, arama sonuçlarında diğer sitelere göre daha üst sıralara sahip olabiliyor. Geç açılan bir internet sayfası ise kullanıcı deneyiminin olumsuz yönde etkileyerek kullanıcının sayfadan ayrılarak başka bir siteye yönlenmesine neden olabiliyor. Bu nedenle, site hızının uygun yöntemlerle optimize edilerek iyileştirilmesi büyük önem taşıyor.
Site hızı optimizasyonu, ziyaretçilerin ve arama motoru örümceklerinin bir internet sayfasına erişimi ve oluşturulan içeriğe ulaşımı için gereken sürenin azaltılması için yapılan tüm iyileştirme çalışmalarını kapsar. Site hızını optimize ederek iyileştirmek için uygulanabilecek belirli yöntemler şunlardır:
Site hızının doğrudan site sıralamasına ve kullanıcı deneyimine etkisi bulunuyor. Site hızı yüksek olan e-ticaret siteleri arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alarak ön plana çıkabiliyor. Ayrıca, optimize edilmiş site hızı ile kullanıcı deneyimleri de iyileştirerek site hızına bağlı müşteri kayıplarının önüne geçilebilir. Bunlara ek olarak, site hızındaki artış ile dönüşüm oranlarında da bir artış görülür.