02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

Dolandırıcılık Nedir ve Şüpheli İşlemlerde Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Dolandırıcılık, e-ticaret dünyasında, ‘’başkalarına ait ön ödemeli kart, kredi kartı ya da banka kartı ile herhangi bir iş yerinden işlem yaparak haksız kazanç sağlamak; bu sayede gerçek kart hamili, iş yeri ya da kart kuruluşu/ödeme kuruluşunu zarara uğratmak” şeklinde kendini göstermektedir. Şüpheli işlem farklı durumlarda ortaya çıkabilir:

  • Müşteriye işlem yapıldıktan sonra bankasından ya da işlemin geçtiği e-ticaret sitesinden gelen sms ya da e-posta’da işlem bilgilerinin gönderilmesi ile müşteri, bilgisi dışında kart bilgilerinin kullanıldığını öğrenir.
  • Müşteri, ekstresinde detayını bilmediği bir işlemle karşılaşır.
  • Müşteri farkında olmadan banka tarafından kendisine gönderilen 3D Secure şifresini üçüncü kişilerle telefonda paylaşır.
  • Müşteri gelen sms ya da e-postanın güvenli olduğunu düşünerek sms ya da e-postada iletilen linke tıklayarak kart bilgilerini ve telefonuna gönderilen 3D Secure şifresini aslında güvenli olmayan bir platformda paylaşır.

Özellikle herkesin konuyla ilgili hassasiyeti ve korkusunun arttığı bu dönemde farklı isimlerde kişisel bilgi talep eden e-postalar veya kamu kuruluşları ile bağımsız sağlık örgütlerini kullanarak coronavirüs’e karşı para talep etmek veya kredi kartı bilgilerinin talep edilmesi, zararlı içerik taşıyan mail eklerinin paylaşılması söz konusu olabilir. Bu tarz içerikli maillerle karşılaşırsanız maili açmadan önce içeriğinin doğruluğundan emin olunuz.

Şüpheli bir durumla karşılaştığınızda lütfen (0212) 274 72 72 nolu çağrı merkezimizi arayın ya da destek@ipara.com.tr mail adresi üzerinden bizimle iletişime geçiniz.