Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformların başında gelen Instagram, internetten alışveriş yaygınlaştığı bugünlerde e-ticaret sektöründe de yerini alarak işletme ve tüketiciler arasında bir köprü görevini üstleniyor. Instagram ile milyonlarca kullanıcıya erişme imkanını yakalayan işletmelerin satış sürecinde ürün çeşitliliği, satış politikası gibi göz önünde bulundurması gereken belirli etkenler bulunuyor. Bu yazımızda sizler için işletme olarak Instagram’da satabileceğiniz ürünleri listeleyerek satış işlemlerini nasıl gerçekleştirebileceğinizi açıkladık.
Günümüzde en çok ziyaretçi alan sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, yüzlerce çeşit ürünün kullanıcılar ile buluşmasını da sağlıyor. Kullanıcı sayısı göz önünde bulundurulduğunda Instagram işletme büyüklüğü ne olursa olsun her işletme için oldukça etkili bir pazar alanı olarak görülüyor.
Bu kadar fazla kullanıcının ve yüzlerce işletmenin yer aldığı bir platformda başarı elde etmek için iş yönetim kadar satılacak ürün fikirleri bulmak da oldukça etkilidir. Bu süreçte, kullanıcıların ilgisini çekebilecek moda ve trend ürünlere yönelmek, özel tasarımlı ürünler sunmak, fiyatı kolay bulunmayan ürünler seçmek önemlidir. Bu çeşit ürünlere yönelirken müşteri taleplerini ve Instagram’ın satış politikasını da dikkate almak gerekiyor. Instagram’da en çok ilgi gören ve satışı yapılabilen ürünleri şu şekilde sıralayabiliriz:
> Giyim Ürünleri
Giyim ürünleri Instagram üzerinden en çok takip edilen kategorilerin başında geliyor. Kadın, erkek, çocuk fark etmeksizin elbise, ayakkabı, t-shirt gibi çeşitli türlerdeki giyim ürünlerinin satışı Instagram uygulaması üzerinden gerçekleştirilebiliyor. Satıcıların bu kategoride öne çıkması için ise moda ve giyim trendlerini yakından takip etmesi gerekiyor.
> Takı ve Aksesuar Ürünleri
Giyim ürünleri gibi Instagram’da en çok ilgi gören ürünler arasında takı ve aksesuar ürünleri geliyor. Kolyeden küpeye, yüzükten bilekliğe yüzlerce çeşitteki takı ve tasarım ürünün satışı Instagram üzerinden gerçekleştirilebiliyor. Mağazasını öne çıkartmak isteyen kullanıcıların özel tasarım veya trend ürünlerin yoğun ilgi gördüğünü unutmaması gerekiyor.
> Evcil Hayvan Ürünleri
Evcil hayvanlara yönelik aksesuar ve eşyalar son dönemlerde e-ticaret dünyasında olduğu gibi Instagram üzerinde de popülerliği artan ürünler arasından yer alıyor. Oyuncak, giyim ürünleri, tasmalar, taşıma çantaları gibi farklı kategorilerde yüzlerce ürün çeşidiyle evcil hayvan ürünleri Instagram üzerinden satış yapmak isteyenler için iyi bir alternatif olabiliyor.
> Ev Eşyaları
Kişiler kendi ihtiyaçları ve zevkleri doğrultusunda evlerini düzenlemek için çeşitli ev eşyalarına yönelirler. Ev eşyaları, mutfak eşyasından dekorasyon ürünlerine çok geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Tasarım fikirlerine de yer verilebilen Instagram üzerinden satışı gerçekleştirilebilecek ev eşyalarına özellikle evden çalışan veya evde daha fazla vakit geçiren kişiler ilgi gösteriyor.
> El Yapımı Ürünler
Alışveriş yaparken bazı kişiler satın alacakları ürünün özel ve herkeste olmayan bir ürün olmasına dikkat ederler. Bu noktada, farklı kategorilerde çeşitli materyallerden yapılan ve el yapımı olan ürünler ön plana çıkıyor. Instagram üzerinden satış yapmak isteyenler için çantadan oyuncağa yüzlerce el yapımı ürün çeşidi bulunuyor.
> Cep Telefonu Aksesuarları
Günümüzün vazgeçilmez elektronik ürünü olan cep telefonları için üretilen çeşitli aksesuarlar Instagram kullanıcılarının ilgisini çeken ürünler arasında yer alıyor. Telefon kapları, telefon tutucuları, kablosuz telefon şarjları ve telefon lensleri son dönemlerde popülerliği artan cep telefonu aksesuarları arasında yer alıyor. Oldukça geniş bir ürün çeşitliliği bulunan cep telefonu aksesuarlarının satışı Instagram üzerinden gerçekleştirilebilir.
> Kişiselleştirilmiş Ürünler
Yukarıda listelediğim tüm ürünlerin isimli, fotoğraflı veya talep doğrultusunda kişiye özel olarak tasarlanarak Instagram üzerinden satışı gerçekleştirilebilir. Kişiselleştirilmiş ürünleri kullanıcılar zevkleri ve talepleri doğrultusunda kendileri için talep edebildikleri gibi başka kişilere hediye etmek için de bu tür ürünlere yönelebiliyorlar.
İnternetten alışverişin yaygınlaştığı günümüzde dünyanın pek çok yerinden milyonlarca kullanıcısı bulunan Instagram e-ticaret sektörüne yeni bir soluk getirdi. Instagram, müşteriler için sunduğu faydalı özelliklere ek olarak işletmelerin de iş alanını önemli ölçüde büyütüyor. Ancak, bir işletmenin Instagram üzerinden satış yapabilmesi için öncelikle belirli süreçleri tamamlaması gerekiyor.
Bir işletmenin Instagram üzerinden satış yapabilmesi için öncelikle bir işletme profiline sahip olması gerekiyor. Oluşturulan bu işletme profili satış sürecinin yürütülmesini sağlarken aynı zamanda gerçek zamanlı veriler ile hesabın performansının takip edilmesini ve hedef kitle üzerinde nelerin etkili olduğunun belirlenmesini sağlıyor. Ayrıca, hikayelerde kullanılan etkileşimli çıkartmalar ve doğrudan mesajlaşma özelliği sayesinde hedef kitle ile etkili bir etkileşim kurulabiliyor.
Instagram’da işletmelerin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olabilecek özelliklere erişmek için kişisel profilin bir işletme hesabına dönüştürülmesi gerekiyor. Instagram’da satış yapmak isteyenlerin bir işletme hesabına sahip olmak için izlemesi gereken adımlar şu şekildedir:
1. Instagram profiline gidin ve sağ üst köşede yer alan “≡” benzeri simgeye tıklayın.
2. Ayarlar seçeneğine dokunun.
3. Hesap butonuna tıklayın.
4. Profesyonel Hesaba Geçiş Yap seçeneğine dokunun.
5. Devam butonuna tıklayarak ilerleyin.
6. Oluşturmak istediğiniz işletme için bir kategori seçin ve Bitti seçeneğine dokunun.
7. Onaylamak için Tamam butonuna tıklayın.
8. İşletme seçeneğine dokunun.
9. İleri butonuna tıklayın.
10. İşletme hakkındaki detayları ekleyin ve İleri seçeneğine tıklayın.
İşletme hesabının kurulum işlemini tamamladıktan sonra işletme kategorisini ve iletişim bilgilerini gösterme veya gizleme seçenekleri bulunuyor. Bunun için, işletme hesap profiline giderek ve Profili Düzenle butonuna tıklayarak Profil Görünümü seçeneği üzerinden işletme bilgileri düzenlenebiliyor.
Her ticari faaliyetten elde edilen gelirde olduğu gibi Instagram üzerinden yapılan satışlar sonucunda elde edilen kazanç için de vergi verilmesi gerekiyor. Instagram satışlarındaki vergilendirme satılan ürün, gelir büyüklüğü ve şirket türüne göre farklılık gösteriyor. Vergi vermeden satış yapmak vergi kaçırma kapsamında değerlendirilir ve cezai işlem uygulanır. Ancak, GİB tarafından belirtilen kanun kapsamında belirtilen ürün ve şartlar kapsamında Instagram satışlarında vergiden muaf olunabiliyor. Bu düzenlemeye göre yıllık maksimum satış tutarı, o yılın asgari ücretinin yıllık brüt tutarı kadar olması koşuluyla bir eleman çalıştırmamak koşulu ile evde üretilen kilim, dantel, nakış, örtü gibi ürünler Instagram üzerinden vergi ödemeden satılabiliyor.
Instagram uygulaması üzerinden satış işlemi yaparken doğrudan ürün satmayı ve ödeme almayı sağlayan bir sistem bulunmuyor. Bu nedenle, ödeme işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için farklı yollara başvurulması gerekiyor. E-ticaret sitesi bulunmayan hesaplar genellikle banka havalesi veya kapıda ödeme seçeneklerine başvursa da bu yöntemler herhangi bir referans noktası olmamasından dolayı tüketicilerde güven problemi oluşabiliyor.
Instagram üzerinden satış yaparken ödeme alma işleminin en güvenli yöntemi Sanal POS kullanımıdır. İşletmenin bir e-ticaret sitesinin bulunması durumunda, Instagram üzerindeki kullanıcılar siteye yönlendirilebilir ve siteye entegre edilen ödeme yöntemi ile ödemelerini gerçekleştirebilirler. Bu sayede, işletme başarısında oldukça önemli bir rol oynayan güvenli alışveriş imkanı sunulur.
iPara çözümleri ile Instagram üzerinden yapacağınız satışlarda ödemelerinizi güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Online tahsilat, sanal POS ve daha pek çok çözümü ile iPara ödeme işlemlerini hem işletmeniz hem de müşterileriniz açısından daha güvenli bir sürece dönüştürüyor. İşletmenize özel iPara çözümleri hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.